söndag 8 juli 2012

sommarkalas och en olycka som tack och lov slutade väl


Igår var vi på ett riktigt sommarkalas. Vi firade sambon systers kille som fyllt 30. Vi bjöds på en härlig buffe ute på deras fina veranda. Johanna hade dukat så fint i vitt och blått.


Blå var också grillen. Hjälp så snygg. Riktigt ögongodis.
Födelsedagsbarnet var grillmästare. Smarriga kycklingspett och majs grillades.
Jag myste med två söta tjejer. Astrid och Nora.





































För mig och sambon fick kalaset ett hastigt slut. Jag fick ett telefonsamtal om att mina syskon och deras mamma varit med om trafikolycka på väg hem från Strömstad. Ingen var skadad men bilen var helt förstörd. Men hjälp vad rädd jag blev. Tusen tankar for genom mitt huvud, tänk om...

De fördes till sjukhuset i Trollhättan för undersökning. Allt såg bra ut. Bilen, som fraktades 10 mil bort, var tvungen att tömmas och för att syskonen skulle slippa följa med så åkte jag och Rikard och hämtade dom i Trollhättan. Deras mamma kom sedan efter.

Det blev en lång kväll/natt men det kändes oerhört bra att få krama om mina syskon ordentligt. Som sagt. Tänk om.......
Tack och lov slutade allt väl!

Så kära vänner!
Kör försiktigt i sommartrafiken. Håll avstånd. Ta det lugnt. Hetsa inte.

KRAM

9 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jag tänkte just skriva ett hej till dig. Och höra hur du har det.
Så läser jag det här.
Usch så hemskt! Tack och lov att det gick bra.
Måste ha känts bra att få åka till dom och krama om dom.

Ser ut som ett väldigt trevligt kalas. Synd bara att ni fick avvika tidigare.

Hoppas du har det bra! Stor kram!

Sara sa...

Men usch vad otäckt! :( Tur att det gick så bra som det gjorde i af. Man ska verkligen ha änglsvakt på vägarna, läskigt.
Hoppas helgen slutat fint i alla fall <3
Kram

Lilla Majken sa...

Men vad hemskt, vilken tur att det gick bra. Tänk vad snabbt allt kan förändras. Vågar knappt inte tänka de tankarna.

Så söt bild på dig och barnen, vad lika ni är.

Ha det gott. Kram Therese

Anonym sa...

Usch jag ryser när jag läser dina rader.... Livet kan förändras snabbt...

Något kul! Jag tycker du och Johanna va lite lika på bilden:)
Förstår att ni hade en riktigt mysig kväll innan samtalet!
Kram

Therese sa...

Åhhh fyyyy, men tur i oturen att det gick bra. Man ska sannerligen ta det lungt och alltid hålla avstånd, trafiken är galen sommartid. Tänkte ut och cykla en längre runda, men vete tusan om jag vågar då det är sådan trafik... Får ta det till höst då norrland är dött både på bilar å mygg ;-D KRAM

Jennys gömma sa...

Tur att allt gick bra med din familj. Ibland tänker man till lite extra. Vilken fin blå dukning! Till och med grillen matchade!:)
Ha det så gott, kram Jenny

Ekenäsliv sa...

Åhhh, hujedamig!!! Vilken pärs, men vilken tur att allt gick så bra ändå och att ingen kom till skada var ju det viktigaste..
Sköt om dig!
Kram Anna

Pyttianna sa...

Så skönt att allt gick bra! Förstår att du blev rädd. Familjen är ju de käraste man har, skönt att få krama på dem!

Kram kram!

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Oj vad mumsigt det ser ut! Och fin är du också :)
Kramis