söndag 29 juli 2012

om att trivas i vardagen

Proteinpannkakor med kesella-grädde och färska jordgubbar blev det till lunch idag. Mums! En mini-pannkaka fick agera modell ;)

Sista semesterdagen. Just nu känns det inte alls så roligt. Men på ett sätt ska det bli ganska skönt. Skönt att komma in i rutiner igen. 
Lägga sig i tid på kvällen. Komma upp på morgonen. Äta regelbundet. Utvecklas på jobbet. Träna. Umgås med familj och vänner.

Jag gillar vardagen. Hur livet flyter på. Och känslan av att trivas i nuet
En semester är härlig. Det ska den vara. Men den varar inte för jämnan och därför måste vi lära oss att gilla vardagen också.
Det är så himla viktigt! 

KRAM 
från mig

8 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Sååååå himla sant!! Hoppas du får en fin dag på jobbet imorgon.
Natti natt kram Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Vi satt just och pratade om det, vardagen, rutinerna och att leva lite sundare än när man har semester. Det är viktigt och jag tror man trivs bättre så.... så måndag som det är, det är ganska bra ändå!
Agneta kram

Therese sa...

Så härligt ni verkar ha haft det på Öland! Å fint att arrangera semesterminnena så där <3 Ang vardagen håller jag med, älskar semestern men gillar rutinerna i vardagen, lättare för mig att få in träning odyl då :-D KRAM

Sofi sa...

Hej vännen!

Jag gillar också vardagen (även fast det kändes så segt att gå upp i morse:) och att komma in i rutiner igen. Det trivs jag med:)

Är riktigt nöjd över mitt fina rea fynd:)

Hur ser din vecka ut? Blir det bara jobb eller hinner du med lite roligheter också?:)

Ha det fint!

Kram på dig

Vikeskärs hem och ting sa...

Att trivas i vardagen är superviktigt.
Jag har mina små höjdpunkter varje dag som jag längtar till, då går dagen snabbare :)
Hoppas du har haft en fin arbetsdag.
Kram

Anna sa...

Vilket härligt inlägg! Vardagen är bra! Skönt att komma in i lite rutiner igen!

Har en tävling på min blogg där man kan vinna en takdusch om det kan vara något för dig!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Så sant det du skriver. Jag är dålig på att njuta av vardagen. Ser det bara som en massa måsten och en massa krav. Och där i mellan ska man orka och hinna allt annat.

Hur har du det på jobbet?

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Vi skulle ha varit i Grebbestad nu men jag och Micke åkte på en matförgiftning i söndags. Vi har legat däckade sen dess. Vi grillade fläskfile så förmodligen var det den. Eftersom Svante inte blivit dålig. 1177 tyckte det var konstigt om det var vanlig magsjuka att han klarat sig.
Idag känner vi oss bättre och är hyfsat på benen igen.
Så himla tråkigt att gå ställa in resan :(

Vad har du för dig den här veckan?
Är det snygg-Måns ikväll?

Ha en go kväll! Kramis

KNORKAN sa...

Så sant så. Det där såg riktigt gott ut måste jag säga :) Kram Knorkan