fredag 6 juli 2012

semester bakning

S E M E S T E R!


Min allra första betalda semester firar jag in med bullbak. Provar Matplatsen recept på Philadelfiabullar. Vilka smidiga bullar att baka. Prova! Det luktar ljuvligt må ni tro. Blandade i hackad daim i fyllningen med.


Även min svarta burk från La Shelf är påfylld med gottigheter. Leilas Chocolate Chip Cookies med daim och lime.

Jag skulle vilja kunna lägga upp en bild på strålande väder. Men regnet öser ner och åskan mullrar... Vilken start på semestern. 

Ikväll ska jag och sambon ut och äta och fira ändå. Vi håller tummarna för att det spricker upp så vi kan sitta ute på någon mysig uteservering. 

Har ni semester? 
KRAM

6 kommentarer:

Sofi sa...

Grattis till semestern vännen!!

Otroligt mycket med gottigheter:) Här hemma frågade Gustav mig igår om jag tar igen allt gottisätande den här veckan, efter mitt sockeruppehåll;) Har ätit sötsaker och godis VARJE dag;) Men skyller på att jag har semester;)

Hoppas att ni får en trevlig kväll och att solen tittar fram!

Kram på dig

Snäckskalsdalen. sa...

Milt uttryckt så är det ett riktigt skitväder, det regnar så det forsar. Man får pigga upp sig med lite restaurangbesök och liknande.
Agneta kram

Anonym sa...

Vad gott detta såg ut!! Bäst att prova innan vår sockerkamp efter sommaren!!
Visst är det en bra dag- keep kissing:))
Kram Hanna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallåj!

De där bullarna är ruskigt goda. Mamma har bakat de några gånger. Älskar smeten som är i mitten.

Vi har det bra. Svante är kry igen men nu börjar M känna sig krasslig. Hoppas han känner sig piggare imorgon för vi ska åka till husvagnen över dagen.
Och på söndag ska kg träffa en kompis.

Idag träffade jag och Svante Sofi på Marieberg. Vi hade jätte trevligt och var där i flera timmar. Vilken go tjej hon är.
Vi shoppade båda två. Jag köpte mig en bok (ihopp om att få lite läs-tid under semestern) och ett armband.

Vet inte ännu hur jag ska fira min 30 årsdag. Har ju ett tag kvar att kunna fundera och spåna hur jag vill ha det.

Nu har regnet kommit hit.
Så härligt det måste kännas för dig att äntligen ha "vanlig" semester :)
Vad hittar ni på i helgen?

Nu ska vi se på film här! Kram kram!

Jennys gömma sa...

De där bullarna måste jag prova att göra, ser riktigt gott ut!
Jag har också precis börjat min semester, superskönt! :)
Hoppas ni fick en underbar kväll, kram Jenny

Kia sa...

Vi hade åska och blixtrar inatt men strålande på dagen! Så skönt så. Härligt med betald semester, det är värt att fira.
Ha en toppen helg!
Kram Kia