söndag 15 juli 2012

lasse w, dop och scones


Åh. Lars Winnerbäck. Han var så bra så bra. När han klev in på scenen på Trädgårdn sprack himlen upp. Det är sant. Det var nästan lite magiskt. Vi hade en härlig dag i Göteborg. Jag och min R. Vår 5 års dag hade inte kunnat firas bättre! 


Sen åkte vi vidare på dop. Min bästa väns lilla Teodor döptes. Så mysigt.
Man känner sig visst lite gammal när ens kompisar börjar få barn. Men det gör inget. Det är på ett väldigt bra sätt.


Och efter gårdagens party. Ja det hann jag också med, har jag bakat mig en limpa scones till frukost. Lätt som en plätt.

Havregryn, dinkelmjöl, solrosfrön, bakpulver, lite salt och kardemumma. Ett ägg och mjölk tills det blir en bra deg. Och så in i ugnen. Serveras med bregott och marmelad.

Nu packas det för nya äventyr. 
Semestern fortsätter!
KRAM

8 kommentarer:

Anna sa...

Åhh, Winnerbäck är en stor favorit hos mig med! Jag se gå på hans spelning i Visby i början av augusti!

Kramen!

Anonym sa...

Åhh brödet skall testas!! Hittade ni några mysiga butiker i Gbg?
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej fina!

Har ni haft det bra??

Kramar!

Anonym sa...

Emilia!! Jag har allt tjuvläst här också!! Du är ett riktigt bloggproffs!
Det värmer verkligen det du skriver! Jag blir glad i hela mig! Du och Johanna kan väl komma hem någron dag när det passar så kan du få se hur det är i verkligheten!

Åhh nu gjorde du min kväll!!
kram

Augustifamiljen sa...

Åh, sconeslimpa lät ju himla gott! Och smidigt :) Underbart med lite winnerbäck, han kan ju inte vara annat än bra!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå!!

Vi har det bra. Vi hoppas på att vädret ska stabilisera sig i slutet av veckan så vi kan åka till husvagnen. Är det dåligt väder är det ingen höjdare att va där.
Ikväll har vi varit hos en släkting till mig på middag. Hade jätte trevligt och åt god mat.

Nu ligger jag i soffan med ett glas vin och äter choklad. Kollar även på Varg Veum. Tittar du på det?
Så livet är rätt ok förtillfället ;)

Vad ska ni göra i veckan?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Ja, det måste stabilisera sig snart. Vädret. Och hoppas verkligen att det gör det nu när ni ska tälta.
Hur länge ska ni vara på Öland?

Vi hoppas på att kunna campa i slutet av veckan. Håller tummarna att det blir bättre väder framöver.

Kul med en tripp till din pappa.

Ja, reklamen är så tråkig och speciellt avbrottet för nyheterna. Vad ska det va bra för?!?!??
Jg älskar såna där deckare.

Kram!

Villa Carl Larsson sa...

Vad mysigt och grattis till era år tillsammans :)

Usch för vädret i sommar. Jag blir så bitter. Men men ingen idé att tjura egentligen hehe. Hoppas allt är bra. Spånar på en helg i augusti för bloggträff. Hoppas du kan komma då. Kram Josefin