onsdag 4 juli 2012

något av sommarens bästa

Något av sommarens bästa. 
Jordgubbar och vilda blommor.

Plockade blommor på väg hem från jobbet. Det växer så himla mycket fint i vägkanterna nu. Och tänk vilken lyx det är. Att bara gå ut och plocka så mycket fint. 
Passade på att köpa lite jordgubbar med. Måste ju passa på medan dom finns.
Åh så goda de är!


En fin bukett blev det som nu får pryda bordet i vardagsrummet. I min vas från Ib Laursen som jag köpte på Smultrongården när jag och bloggtjejerna var där.


Det fina vädret fortsätter. Jag har världens bästa jobb den här årstiden. Ja, alla andra årstider med. Men lite extra just nu.

Laddar för ett träningspass med tjejerna på jobbet. 
Sen ska vi fira in semester (lite för tidigt) med middag på Glädje.
MYS!

KRAM
Emilia

7 kommentarer:

Sofi sa...

Å vilka sommarkänslor jag fick nu!
Tänk, jordgubbar tröttnar man aldrig på;)
Finfina vasen ser jag:)

Tack för krya på kramen! Rätt surt att förkylningen ska slå till nu! Tror aldrig jag varit sjuk på min semester tidigare, men men det kunde vara värre:)

Ha en riktigt mysig kväll med kollegorna nu!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Idag har S varit mkt piggare. Förkyldningen mycket lindrigare och febern har hållt sig borta sen igår kväll. Hoppas på att han sover bättre i natt än natten innan. För hans egen skull. Vi vuxna klarar oss men den lille stackarn sover oroligt när han inte kan andas normalt med nappen i mun.
Det verkar att va någon form av "snabb-sjukan". En dag, typ :) Det är skillnad när vi vuxna blir sjuka. Sjuka minst en vecka.

Ja, det ska bli kul att träffa Sofi igen. Hoppas bara att hon hinner piggna till. Surt att bli sjuk på sin semester. Men det slår ju aldrig fel...

Kul med kalas för Johannas P. Blir det stort kalas eller hur har han tänkt att fira?
Ja du, nästa år är det min tur ;) Hehe!

Hoppas du haft en bra dag!
Håller med dig om att blommor och jordgubbar är det
bästa med sommaren. Och vattenmelon. Glöm inte vattenmelonen ;p Det äter jag just nu faktiskt. Eller rättare sagt så spottar jag kärnor. Gillar de utan kärnor bättre ;)
Underbart väder! Äntligen! Kan ni sitta på er balkong på
kvällen eller är det för varmt?

Kram!!

Therese sa...

Jag ka ninte annat än att hålla med, sommarängsblommor å jordgubbar, lovely! Å bara att solen skiner gör även jobb, träning och andra vardagssaker så mycket roligare ;-D Tänkte förresten på dig, så g du isnlaget på TV för någon dag sedan om hela familjen som slutade med socker i tre månader som ett expriment? Det fick en att inse vilka mängder socker man pular i sig och särskilt barn utan att reflektera över konsekvenser... KRAM

Pyttianna sa...

ja visst är det härligt att vi äntligen har vackert väder igen. Hoppas verkligen det håller i sig.
Nää, de där körsbärscrejvandet försvann så fort hon kom ut! ;) hihi..

Kram kram!

Lilla Majken sa...

Jag älskar att plocka vilda blommor, det är inte mycket som är mer rofyllt än att plocka en vacker bukett.

Må så gott. Kram Therese

Ekenäsliv sa...

Jordgubbar är verkligen världens bästa godis, helt galet vad gott det är! Hur kom de till egentligen… Tack till den iaf:))
Gott, då går du på semester imorgon, så härligt!! Hur lång semester ska du ha?
Önskar dig en skön helg!
Kram Anna

Sofia - ett bättre du sa...

Alltså, jordgubbar. Finns det något godare på sommaren?