tisdag 24 juli 2012

ölandsdagarna





Idag är vi hemkomna från Öland. Oj vad bra vi har haft det!
Vi började med att bo på ett mysigt hotell i Borgholm. Deras trädgård var så otroligt fin.


Vilken blomsterprakt. Med väldoftande lavendel. Så gott det luktar!






 Vi flyttade oss uppåt. Mot Böda. Där det bjöds på varierad kost. Vinkokta musslor på kvällen. Havregrynsgröt lagad på stormkök på morgonen efter.

 Böda-bukten. Oj oj oj. Vilken strand. Man kunde tro man var utomlands. Vid Medelhavet. Typ.
Vi tog en mysig kvällspromenad längs stranden.






 Byrums raukar. Ett måste att se. Otroligt fint ställe. Maffigt på många sätt och vis. Maffigt var det med att se hur regnvädret var på väg in. Vi hann som tur var in i bilen innan det bröt ut.





Magiska kvällar i Byxelkroks hamn. En riktig pärla. Här satt vi länge. Tävlade om vem som kunde få flest studs när vi kastade macka. Jag vann inte.


Min Rikard.



Och fler dagar på stranden fick vi. Ensamma och tillsammans med några av våra bästa vänner. 
Härliga dagar att minnas när hösten smyger på.




Jag har plockat stenar. Min handväska är alldeles tung. De ska få en egen plats här hemma tror jag. Semesterminnen.


Byxelkroks hamn i vackraste solnedgången. Nästan längst upp på ön.

Till Öland åker vi gärna igen. Tror vi har fått lite mersmak. Det var inte så svårt kan jag säga.

Men det är ganska skönt att vara hemma. Faktiskt!
Hur har ni det kära vänner?

KRAM

6 kommentarer:

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Åh vad det ser härligt ut!! Jag gillar Öland, lite komma-utomlands-känsla över det hela men ändå ganska nära :)
Kramisar

Sofi sa...

Så härliga bilder Emilia!
Ni ser ut att ha haft det fantastiskt bra!:)
Här är vi också inne på sista semesterveckan, har inte planerat in för mycket, vill vara hemma och ta det lugnt också:)
Vad har ni för planer?

Att köpa nya matsalsmöbler var faktiskt Gustavs idè även fast jag skyndar på det lite;)
Ny tvbänk och skänk står också på önskelistan, vi får väl se vad plånboken säger;)

Nu ska jag sova!

Natti natti på dig vännen!

KRAM

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå kompis!

Ni ser ut att ha haft det väldigt bra. Vilka fina bilder och vilka otroligt fina ställen ni varit på.
Kunde ni bada nåt?
Jag har badat för första gången i år idag. Här vid husvagnen. Dra åt skogen vad kallt det var. Svante badade för första gången i sitt liv. Han vart tvär ilsken när vi skulle gå upp och värma oss. Haha!

Som sagt vi är här i husvagnen. Har mysiga och lugna dagar med kompisar. I går var vi på Eskilstuna zoo. Kompisarnas barn tyckte det var jätte kul. Men S är ju sköldens för liten egentligen men kul för oss vuxna och komma ut lite.
Imorgon åker kompisarna hem men vi stannar tills på fredag.

Börjar du jobba på måndag?
Vad har du gjort idag?

Kramis

Ekenäsliv sa...

Vilka underbara bilder!! När jag var liten semestrade vi mycket på norra Öland, det är sååå vackert där. Nu när man bor nära (bor bara 3 mil söder om Kalmar) så blir man hemmablind och glömmer bort de pärlor som finns så nära en.
Men nu njuter jag och dottern av sol och bad med mina föräldrar. Min sambo måste jobba tyvärr, inte så kul för honom...
Ha de gott!!!
Kram Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå fina!

Nu är vi hemma igen. En dag tidigare. Våra kompisar skulle åka hemåt idag och vi kände oss nöjda med campandet så vi packade ihop och åkte hemåt också.
Alltid skönt att komma hem.

Imorgon blir det att tvätta. Har en massa tvätt.
Några andra planer har vi inte än varken för morgondagen eller helgen.
Först på måndag är det bestämt att en kompis och hennes son ska komma på besök. Och på tisdag funderar vi på att åka till Grebbestad.

Vad har ni för er?

Hoppas vi hör något från Josefin snart ;)

Stor stor kram!

Pyttianna sa...

Vad mycket härliga semesterbilder. Så skönt att ni fick sån tur med vädret också! :)

Kram