onsdag 16 januari 2013

klurar, tänker och deppar lite





Är himla glad att snön har kommit. Var bra deppigt med det gråa förra veckan...
Men  ändå, oj vad jag vill ha vår nu!



Jag klurar och tänker på hur jag ska ta in våren här hemma nu när julen åkt ut. Men tankarna står ganska still. Det står faktiskt ganska still här hemma just nu... Får hoppas jag får lite energi i helgen till att fixa till det lite här hemma. Det behövs.
Tur jag har Era fina bloggar att klicka in på. Sörpla lite inspiration och motivation. För just det är ju ni så bra på att ge!























Tittar på dessa bilder från Thailand och önskar vi hade samma flora här hemma :)
Underbara blommor!

KRAM

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hurru!! Deppa inte!! Det är ju faktiskt vinter fortfarande !! Njut av den istället!!! <3 Stor kram!

Pyttianna sa...

Längtar också efter vår och värme! :)

KRAM!

Ekenäsliv sa...

Vi är nog många som känner som du nu, jag är en av dem iaf.. Vill, men orkar liksom inte...
Men snart är det helg och man kan vila upp sig och få lite ny ENERGI!!:))
Ha en fin dag vännen!
Kram Anna

Kia sa...

Njut av vintern för snart är den borta! Ta med sambon ut i längdspåret. Det är bra träning och härligt med.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

FruNeroLindström sa...

Så otroligt vackra blommor.
Ja du, hemma är det också stiltje. Är en sådan svår mellanperiod. Jag vill inte ha vår inne än utan behålla vinter, men svårt att veta hur bu när julen är bortstädad. Men istället ska vi nu åter dra igång renoveringen. Så hoppas det leder bort tankarna lite på hur tråkigt allt känns i inredningen ;)

Ha en mysig torsdag och hoppas förkylningen är bättre. Kram Malin

Snäckskalsdalen. sa...

VIlka vackra blommor, bara att titta på dom gör mig glad.
Jag håller med, grått väder, dimma och småregn är det tristaste som finns, men idag snöar det här och då blir det i alla fall vackert ute!
Agneta kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej fina!

Inte ska du väl deppa. Våren kommer. Är ju iofs ett tag kvar men den kommer. Tids nog.

Vi mår bra. Alla 3 är friska och jag känner mkt piggare. Däremot så har Nenya varit dålig i veckan. Vi hittade en knöl i låret på henne och här om kvällen kunde hon inte stå på benet ens. Så vi var iväg till veterinären igår. Det blev sövning, och röntgen. Men tack och lov visa det sig att det inte var något farligt (man tror ju alltid att det är cancer) utan en skada på muskeln. Så nu är det medecin och massage som gäller för "Hulda". Vi kallar henne det ibland.
Det glädje oss väldigt för vi vill allt ha kvar henne i några år till.

Min bästa vän Moa fick en liten pojke i veckan. Så fin!! Nu längtar jag tills det har gått några veckor så vi kan åka dit och hälsa på.

I helgen ska vi fira Micke som fyller år i veckan som kommer. Annars har vi inte så mycket planer.

Vad hittar ni på?

Har du fått något svar om den 9:e?

Ha en fin helg! KrammmmmM!

Madeleine Berglund sa...

Hej och tack:) ja det är verkligen kul!! Whiiii!!! Skickar dig vårig energi!! :) Kram Madde

s p i n d e l t j e j e n (och livet som nybliven mamma) sa...

Jag ÄLSKAR blommorna och naturen i Thailand - det finns så mycket färg och härligt att fota och titta på hela tiden, vart man än vänder sig :D
Man blir GLAD!! :)