måndag 28 januari 2013

underbart långkok






Måndag och ny vecka. En frisk sån hoppas jag. Jag har inte varit helt hundra sen vi kom hem från Thailand. Så nu får det banne mig vara nog känner jag!

Åh, igår gjorde jag något såå gott till oss, efter Matplatsens recept; Pulled Pork
Ett riktigt långkok.
En hel fläskkarré fick koka (steka) i ugnen, tillsammans med massa gottigheter, länge länge. Närmare bestämt i typ 5,5 timmar. När den togs ut ramlade köttet isär och var underbart saftigt och gott!


Har ni inte provat, så gör det!! 
Jag önskar er en fin fin start på veckan. 
Vad ska ni hitta på? 
Här är det mycket fokus på träning. Nu när jag äntligen är typ frisk igen!

KRAM

5 kommentarer:

Kia sa...

Gillar grytor när köttet blir så mört och fint. Så sköter det sig själv också. :)

Tack vi mår bra, eller gjorde. Känns som något skumt är påväg men jag låtsas som jag inget vet? Tänker inte bli sjuk nu när jag kommit in så bra i löpningen.

Ha en toppen vecka!
Kram kia

FruNeroLindström sa...

Åh, det där såg inte fel ut.
Låter som något vi måste testa.

Här startade veckan med att J fått magsjuka. Men hoppas det är sista vändan nu. Stella hade det i Lördags så nu har det ju gått igenom hela familjen.
Så mammaträningen var extra skön idag ute i friska luften, dock extra tungt i och med blötsnön som kommit i natt, men det ger ju bara det lilla extra ;)

Håller tummarna för att du ska få vara frisk och kry nu, så segt med alla dessa tråkiga sjukdomar. Men hörde att februari visst är värsta månaden på året enligt statestik på vab och sjukanmälningar =/

Men hoppas du får en riktigt skön start på veckan nu, kram Malin

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Nä, jag har aldrig provat långkok, fast har tänkt att nån gång ska jag göra det. :)

Vi har varit i Skövde i helgen. Full rulle som vanligt fast jag alltid tänker innan att vi inte ska planera något. Men med morföräldrar på både min och Andreas sida, en farmor som fyllt år, Andreas familj och hans kompisar så blir det många fikor och middagar att hinna med på två dagar. Tänk om jag hade haft kvar min familj och vänner i stan också... :)

Hoppas du kommer igång med träningen i veckan!

Kram Johanna

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Vad härligt att du typ är frisk. Så jobbigt att vara sjuk.

Ja, det känns verkligen så himla rätt och bra att få en bebis snart. :)
Jag har fryst mitt satskort nu fram till september. Inte så stort träningsutbud där som passar en gravid kvinna. Såklart man kan träna men man får verkligen tänka om och lämna det gamla träningslivet bakom sig för ett tag framöver. Man får ta det lite lugnare och man orkar inte på samma sätt.

Jag har ett större behov av vila, återhämtning och pyssel hemma och liksom bona in mig.

Promenader, simning och yoga är bra träning. Gravidyoga är helt fantastiskt!!!!

Jag har ägnat kvällen åt bullbak och pyssel, så himla mysigt!!!

Kramis Madde

Ekenäsliv sa...

Ja det är ju bara sååååååååå gott! Gillar verkligen såna där maträtter som kan sköta sig själv länge länge och sen blir resultatet bara så fantastiskt!
perfekt när man ska ha gäster för då behöver man inte stå i köket hela tiden när de kommer utan man kan umgås också:)
Ha en bra tisdag!
Kram Anna