onsdag 23 januari 2013

lite tankar om sjukdom och träning

Det är väl typiskt. När man väl satt upp nya mål går man och blir sjuk... Jag kan inte låta bli att känna mig lite bitter. Men ska försöka sluta med det. Det allra viktigaste är att lyssna på kroppen, när den säger ifrån. 
Jag kommer igen. Det kan till o med vara så att vilan bara gör gott styrkemässigt sen.

Alla vet väl att man aldrig aldrig ska träna med feber? Viktigt viktigt. 
Men lite småsnuva hindrar inte mig. Jag ser bara till att inte få upp pulsen allt för mycket. Men lyfta lite vikter ser jag inte som något problem. Men lyssna om kroppen säger ifrån under passet och sluta i så fall.



Jag får trösta mig med att förra veckans träning var bra. Kroppen svarade som den skulle trots min förkylning.

Vill ni veta en sak?! Det är när jag ser såna här bilder på mig själv som jag blir som mest peppad. Jag ser ju att det jag gör ger resultat, precis som jag vill. Och tanken på att resultaten bara kan bli fler är för mig otroligt peppande och gör att jag tränar vidare.
Man får faktiskt vara lite stolt över sig själv! Glöm inte det!

Nu ska jag ta mig ut en sväng, se hur kroppen mår. Strålande vintervänder ute!
KRAM


10 kommentarer:

Linda sa...

Här hemma är jag mest en grinig kärring idag. Löpbandet vi köpte för sex veckor sedan stannar helt plötsligt när vi springer och återförsäljarna säger bara att vi inte har smörjt det ordentligt. De har nu skickat en flaska silikon så den ska vi trycka ut och sen hoppas jag att skiten fungerar. Så surt när man står på bandet och bara har hunnit springa 15 min innan det lägger av och mannen sprang igår och då lade det av efter sex minuter. Löpbandet kostade ca 10 000 kr och då ska det banne mig vara bra.

Självklart ska vi vara stolta över oss själva. :)

Kram Linda

Johanna sa...

Attans otur du har med att bli sjuk, hoppas verkligen det försvinner snabbt så du kan komma igång igen. Fantastiska resultat du uppnåt, du ska verkligen vara stolt! Krya på dig nu, kram

Kia sa...

Visst är det så, lyssna på kroppen!
Peppande är när man ser resultat, man orkar lite mer, springer lite fortare eller längre. Jag bättra ju på min tid med 48 sekunder igår. Kan tyckas lite men i tävlingsvärlden räknar de ju hundradelar. :) Få se hur det går imorgon?

Ha det toppen!
Kram Kia

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fin du är!

Ska snart komma igång och träna, ska bara hitta motivationen först:)

Ha en mysig kväll!

Kram på dig

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Jag mår prima, känns som om jag bröjar få tillbaka energi nu coh vi gå rmot våren. :)

Skönt att du känner dig lite piggare i alla fall. Bra att du lyssna på kroppen. Vi har bara en och den ska hålla livet ut.

Kram och gonatt,

Johanna

Therese sa...

Ja jag instämmer, här känner jag av en hals så fort jag kör lite hårdare, så jag avvaktar å kör inomhus där det inte är lika kall luft. I går investerade jg emellertid i dubbade löpskor så nu läääääängtar jag tills det blir milt ute så jag kan ut å inviga skorna :-D KRAM!

Therese sa...

Ja jag instämmer, här känner jag av en hals så fort jag kör lite hårdare, så jag avvaktar å kör inomhus där det inte är lika kall luft. I går investerade jg emellertid i dubbade löpskor så nu läääääängtar jag tills det blir milt ute så jag kan ut å inviga skorna :-D KRAM!

Johanna sa...

Ja det är inte långt kvar nu, åker den fjärde och kommer hem i slutet av april :) så det ska bli jättekul och skönt att komma bort lite. Vad fin din nya header är! Kram

Malin sa...

Jag förstår känslan, men du får säkert till ett grymt pass när du är frisk :)

s p i n d e l t j e j e n (mammaliv, fotografering, resor och sånt där) sa...

Du ska vara stolt över dig själv! :) Det skulle jag också vara om jag vore du! :D
Jättefin är du!
Kramis