tisdag 8 januari 2013

nyförlovande på nyårsafton

Vi friade en alldeles magisk nyårsafton, på alla sätt och vis. Trots blåst och ösregn nästan hela kvällen blev allt perfekt!

Vid tolvslaget höll det upp och vi firade in det nya året på stranden. Det var fyrverkerier typ överallt. Vi här hemma måste ha någon sorts ljuddämpare på våra raketer, det har dom inte i Thailand. För jisses vad det small!! Men fint var det, den ena raketen större och finare än den andra.


Ett tappert försök att släppa upp massor av lucky ballons gjordes men då det blåste inåt land blev det inte alls som tänkt. Lite lätt kalabalik då de istället flög upp i träden eller farligt nära folks huvudet. Man fick helt enkelt föreställa sig hur fint det hade varit om alla seglade ut mot havet...


Och här har ni mig, den nyförlovade och lyckliga bloggerskan...

...för när det började skymma vid sex tiden på kvällen frågade jag min R om han ville förlova sig med mig. Och tänk, det ville han! 

Nyår kunde inte ha blivit bättre!
KRAM

14 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Gulligt :) Grattis igen..
Jodå vi i i Sverige har lag på en viss ljudnivå så vi får inte ha för höga smällar när det gäller raketer.
Var du nervös? Anade R något?
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!!

Vad kul att du överasskade R. Och att du kunnat hålla tyst när du haft ringarna gömda. Hade aldrig klarat det :)

Här hemma har vi haft det bara bra. Jul och nyår rullade på i lugnt tempo. Svante har varit sjuk. Och inte på sitt bästa humör.

Kommer du den 9:e till Sofi?

Hur ser veckan ut? Är du trött efter att ha börjat jobba?

Kram kram

Anonym sa...

Grattis igen! Hade du fixat ringarna själv eller hade ni kollat lite innan? Tur att bden passade i alla fall./ Pia

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilket Nyår! Toppar alla tidigare va?:)
Visste han inget innan? Modigt av dig:)

Vår Jul var jättemysig och Nyår likaså, firade med nära o kära. Det har varit så skönt och vara ledig att jag har svårt att komma igång känner jag, men men jag kommer väl igång snart:)

Å hoppas att det inte krockar, vore ju så kul att ses!

Hur har du det i veckan, händer det något kul?

Ha det fint!

Kram på dig

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Vad fint att du frågade din R. Verkligen enkla snygga ringar. Jag gillar dom skarpt.Vart köpte du era ringar? Har ni graverat in något i dom? Här är man nyfiken förstår du. ;)

Djurens fest är rar tycker jag. Jag har ett litet djur till varje mening. Till slut behöver man inte säga djurets namn utan dom ropar ut det hej vilt. Här kommer den:

"Nu ska här bli fest sa HÄST
Får vi mat måntro sa en KO
Javisst varsågoda sa en GRODA
Men ät med måtta sa en RÅTTA
Ja ta det här fröna sa en HÖNA
Kan jag få mera ris sa en GRIS
Det här var gott sa en IGELKOTT
Jag tar mer om en stund sa en HUND


Fortsättning
"Det blir mycket disk sa en FISK
Jag sliter för fyra sa en MYRA
Jag tror jag får svindel sa en SPINDEL
Nu blir det dans sa en SCHIMPANS
Du står på mina tår sa ett FÅR
Nu dansar jag rock sa en BOCK
Nu säger jag godnatt sa en KATT
Då törs jag göra bus sa en MUS"

Jag tror jag kommer på bloggträffen. Vi är sugna på att ta en resa utomlands så vi kanske åker...men annars kommer jag. Vore som sagt så kul att äntligen få träffa dig.

=D
Kram Madde

Ekenäsliv sa...

Åhhhh, jag ryser så himla mysigt och gulligt!!!
All LYCKA till ER!!!!
Kärleken är härlig!
Kramar Anna

FruNeroLindström sa...

Låter som det absolut ultimata sättet att fira in ett nytt år. Så romantiskt.
Jodå, vi har haft underbara lediga jul och nyårsdagar. Men nu är jag ju igång med jobb på full tid igen. Så halvt slut av allt nytt som ska snurra in i hjärnan. Bara två kvällar kvar och sen en välbehövlig helg.

Hoppas jobbstarten efter semestern gått bra. Kram Malin

TIDSOPTIMISTEN sa...

Härliga bilder från Thailand - längtar tillbaka ;) får nog bli en resa igen nästa vinter ;)

Kram Ullis

Jannie sa...

Åååååååå!KÄRLEK!
Massor med grattis till finaste er!
O du?UNDERBARA bilder!blir inte alls sotis... <3
KRAMAR

Snäckskalsdalen. sa...

Härligt, det ser så där festligt och lite lätt kaotiskt ut som det skall vara!
Tur ni hade hunnit växla ringar innan! Fina ringar. Visste inte din blivande fästman om det innan? Hade du skaffat ringen till honom ändå? Huuuh, låter som om jag går i förlovningstankar, men det gör jag ju inte....jag har samma man som när jag var ung!
Agneta kram


p.s. jag vet inte om du minns, men jag vann en så fin lykta av dig förra (förrförra blir det ju nu) året, med en guldkant med stjärnor på, den har och är framme jämt! d.s.

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Allt är bra, men Andreas har varit sjuk i nio dagar så börjar tröttna på att fixa med allt. Mat, handling, tvätt, städ, dammsugning varje dag, alla promenader med Marley...

Så himla spännande med förlovning och er resa. Berätta gärna mer!

Hur känns det att komma tillbaka till ett dimmigt Sverige och börja jobba igen?

Kram Johanna

Therese sa...

Grattis till er förlovning!!! Så romantiskt, och vilken ghärlig resa, ser fram emot fler bilder! Varmaste kramarna <3

Therese sa...

Jo, vår jul å nyår blev lugn och fin, ett bröllop hanns med å så mycket hemma mys då vi skaffat hundvalp. Tyvärr har familje nvarit sjuk i hög feber sedan nyår så det tär lite, måste vabba å är i ofas med jobbet och träning, men hoppas det rätar upp sig snart... KRAM!

s p i n d e l t j e j e n (och livet som nybliven mamma) sa...

MASSA GRATTIS igen! :) Visst är det underbart att ha en ring på fingret? ;)
Kramisar!