söndag 6 januari 2013

underbara resa

HEJ PÅ ER!
Först vill jag tacka för alla fina kommentarer och grattis till förlovningen! Ni är så gulliga. Min kära R blev minst sagt överraskad men mer om det i ett annat inlägg.

Ja nu är vi hemma igen, efter dryga 30 timmar på resande fot. Lätt "jet-lagad" och seg. Packar om, laddar för vardag imorgon igen. Men framförallt; tänker tillbaka på vår underbara underbara resa.

Soligt och varmt. En och annan regnskur då o då. Så har vädret varit. Toppen helt enkelt. Vi har tillbringat dagarna med att inte göra så mycket alls faktiskt. Lapat sol på stranden, slukat några pocketböcker, svalkat oss i det ljumna havet, druckit en och annan mangoshake och ätit några Pad Thai med räkor. 



Här handlade vi lunch. Runt 50-lappen fick vi god thaimat och dricka. Frukt till efterrätt. Tja, helt okej om ni frågar mig.


Stranden i AoNang bjuder på fantastisk solnedgång. Vi tog ett dopp, spanade alla söta apor (när de inte försöker hoppa på en och sno frukt) på ena kanten. Sköna avslut på dagarna.

Även Koh Samui bjöd på paradisstränder. Lite vildare och vågigare hav. Men lika varmt och ljumt.

Vi åkte jet-ski- Till sambons stora förtjusning. Ja min med. Oj vilken härlig känsla i magen när det gick fort fort. Ville åke mer!

Detta är bara ett urval av bilder. Jag kommer förmodligen bjuda er på fler. Kommer inte kunna låta bli tror jag ;)

Nu ska jag vila en stund, ögonen går i kors. Måste fylla på kylen med. Och ladda för jobb imorgon igen. Oj oj oj, vi får väl se hur det går :)

KRAM på er!
Har saknat er!


14 kommentarer:

Nazima sa...

Stort grattis till förlovningen och välkomna hem till vårkyliga Sverige :) vilka härliga bilder du bjuder på . Hoppas komma iväg dit nån gång.... Får nog bli når barnen är större.
Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Men.....så häääärligt det ser ut! Ser gärna hur många bilder till som helst!
Agneta kram

Madeleine Berglund sa...

Ni verkar haft en underbar resa. Gillar matbåten, häftig grej!!!! :)

Lycka till på jobbet imorgon!
Heja heja!

Kram Madde

Madeleine Berglund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Madeleine Berglund sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå tjejen!

Välkommen hem. Jag har saknat dig!

Ser ut som ni haft en underbar resa.
Visste inte R om någonting med förlovningen?

Hoppas du får en bra vecka på jobbet! Kramar

Linda sa...

Välkommen hem till gråa trista Sverige. Vilka underbara bilder och guuuud så skönt med sol och värme. Skulle också behöva åka till solen och tanka energi tills våren är här.

Kram Linda

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Välkomna hem! Gärna mer bilder, så ja kan drömma mig bor från ett regnigt Göteborg. :)

Kramar Johanna

FruNeroLindström sa...

Välkomna hem. Åhhh grattis än en gång.
Underbara bilder. Låter som ni haft en fantastisk resa. Och välkommen tillbaka till blogglandia, du har varit saknad. Kram Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Välkommen hem!

Har saknat dig med!

Vilka fantastiska bilder du visar, man blir riktigt sugen på att åka:)

Hoppas du blir med på bloggträffen! Vore så kul att ses igen:)

Kram på dig

Ekenäsliv sa...

Grattis återigen!!!=))))
Vilka fantastiska bilder, ser helt magiskt ut!!!
Ser fram emot att se fler:-)))
Sov gott!
Kram Anna

Kia sa...

Välkommen hem till kylan!
Låter som ni haft det rätt bra. Mina barn vill åka till Thailand igen, ja jag skulle också kunna tänka mig det. :)
Julen var kall -20 grader och så lite feber på det annars bra. Nyår var lugn hemma med några vänner.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Madeleine Berglund sa...

Hej!

Jag har haft det så bra, med lång härlig ledighet. Vi har varit i Hälsingland och hemma. Perfekt kombination. Många fina paket, en jätte lugn nyårsafton och trevlig födelsedag.

Så skönt att komma till ro, sova middag, promenera, pyssla, åka och titta i affärer, ja, vara l e d i g helt enkelt. =D

Hur går det på jobbet?

Har du några tips på roliga ramsor man skulle kunna ha på samlingen? Vi försöker byta ut sånger och ramsor med jämna mellanrum. Ibland behöver man lite inspiration...

Vi blir 16 barn på avdelningen i januari, suck, mycket mycket...

Kram kram
Madde :)

Madeleine Berglund sa...

Hej igen!

Tack för jätte bra ramsor, dom ska jag skriva av och göra med barnen. :)

Åldern hos oss är 1-2,5.

Du har säkert hört djurens fest som jag tycker är så bra. "Nu ska här bli fest sa en häst, får vi mat mån tro sa en ko...osv". Så har vi en påse där vi plockar upp djuren en och en... Mycket mycket uppskattad!

Vi är tre stycken som jobbar, varav två jobbar heltid (jag är en av heltidarna).

Jag inser det mer och mer. Yrket är oerhört tufft och krävande för att jobba heltid och samtidig kunna ge av sig själv och vara pedagogisk en hel dag och inte brista. För det blir verkligen f ö r mycket. Glädjen finns inte där lika ofta då. Tyvärr. För det är ett mycket kärleksfullt jobb i grunden.

Jag jobbade tre dagar förra veckan men annars har jag varit ledig. Lovely!

Ska du på bloggträffen?

Kram kram
Madde