söndag 20 januari 2013

liiiite vår här hemma i alla fall

Åh vilken skön helg! Har samlat på mig lite energi i for av träning, vänner, familj och massa mys med min fästman här hemma. Det behövdes!

Äntligen har vi liite vår här hemma. Våriga blommor har fått flytta in. Tillsammans med lite vitt silkespapper blir det en sån där härlig vårig känsla tycker jag! Krukan är reafyndad med, ett riktigt kap om ni frågar mig.

 En liten härlig rosa primula pryder soffbordet. Åh vad glad jag är att vi bytta ut skivorna på bordet till vita, hela rummet fick en annan känsla.
Min fina skål från Mateus gör sig utmärkt som kruka. 

Nu laddar vi för en ny vecka. Jobb och träning är väl det som är inplanerat. Sen får vi se vad som händer :)
KRAM

11 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Men så mysigt.
Älskar primula och har länge längtat att få köpa hem några, hoppas tiden finns i veckan att fixa lite här hemma.

Låter som ni haft en riktigt härlig helg. Hoppas du är fulltankad med ny energi för nya veckan.
Kram Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilken mysig och härlig helg du haft!
Är du bättre från förkylningen?

Så kul det ska bli att ses den nionde:)
Är det något speciellt som du inte äter eller som du inte tål?

Nu ska jag fortsätta kolla på Så ska det låta:)

Kram kram

Jennys gömma sa...

Visst är det härligt med vårblommorna som börjar komma i butikerna nu. Tänk att en liten blomma kan pigga upp!
Ha det gott, kram Jenny

Ekenäsliv sa...

Härligra våriga bilder du bjuder på!!! Visst är det krispigt med vårlökar och söta primula i rosa:-) Och Mateus, ja man kan ju liksom bara älska allt deras porslin!
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Anna

Jannie sa...

du gör ju alltid så förbaskat fint!<3 Jag hade då aldrig kommit på att stoppa ner papper bland blommorna tex... ; )
KRAM på dig FÄSTMÖN

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Härligt vårfint!

Jenny har tagit examen så vi överraskade henne med ballonger, presenter, lunch och efterrätt! Hon anade inget, så det va kul . :) Igår va vi på bio, Mammas pojkar, den va sådär ärligt talat. Inget att se på bio direkt. Tur att vi hade företagsbiljetter. :)

Ha en fin vecka!

Kram Johanna

Madeleine Berglund sa...

Se där vilka små rara vårtecken som inspirerar en så mycket" Snygg kruka du har till primulan. Ja, den vita var också jätte snygg. ;)
Kram Madde

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Vad trist att du inte känner dig kry. Går det magsjuka på jobbet?
Hoppas du är på benen igen snart.

Klart jag hämtar och lämnar dig. Det vet du :)
Ser så fram emot att ses.

Helgen har varit bra. Hade som sagt lite kalas för M igår med släkten. Inte så allvarligt.
Idag har vi varit på Marieberg och shoppat lite.

Hur var din helg?

Krya på dig, vännen! Kram, kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Håll dig hemma säger jag. Om du mår dåligt. Jobbet finns kvar :) Du måste lyssna på kroppen.

På onsdag ska jag till jobbet på möte. Sen på torsdag ska jag och S till en kompis på eftermiddagsfika. Något mer har vi inte inbokat denna vecka.

Har du några planer i veckan?

Tittar du på Farmen?

Kram, kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Mår du bättre??

Jeansdressen är köpt på Lindex. Väldigt söt :)
Jag är ju lite förtjust i just jeans tyg. Så sött på barn.

Håller på med långkok här hemma. Så snart är det dags för lunch.

Ha en fin dag och hoppas du känner dig bättre. Kram

s p i n d e l t j e j e n (och livet som nybliven mamma) sa...

Åh vad fint! Älskar blomman! :D