söndag 6 december 2009

Idol

Jenny, Maria o Maria!
Jag och Maria tog tåget till Göteborg och mötte dessa tjejer för att gå på fredagsfinalen av Idol i Skandinavium. Jisses vad mycket folk och vilket tryck det var. När Erik sjöng sin andra låt stod hela publiken upp o skrek som galningar, så länge så att Jihde inte hann prata med honom backstage sen ;)

Ja ni vet ju hur det blev, Erik och Calle är i final. Jag var ganska besviken till en början, jag hejjade ju på Towe. Men vid närmare eftertanke kändes det ganska bra ändå, det kommer ju gå bra för Towe i vilket fall som helt!
Det var liiite folk kan jag lova ;)
Vi hade ganska bra platser högst upp och såg scenen o allt från sidan, dom där nere blir ju väldigt små så tur att det fanns storbilds skärmar :) Det är lite häftigt att se en direktsändning och hur kameramännen springer runt o grejar, särskilt när man vet ungefär hur det kommer att se ut i tv sen!
Var en toppen kväll som avslutades med ett glas vin i Vasastan!

Härligt att komma iväg med tjejkompisarna lite :)
Annars har helgen varit lugn o skön, har bowlat, handlat julklappar, fikat hos Linus o Lisa och bara myst med min älskling!

5 kommentarer:

Sara sa...

Åh vad roligt det låter! Jag ville gå i Globen, men det var jättedyrt och biljetterna tog slut snabbt. Jag stod nästan upp i soffan när erik sjöng Run to the hills, helgrymt!

Det verkar som du haft en bra helg vännen, hoppas du mår bra annars! Kram!

Marica sa...

Härligt med en skön o bra helg!
Hoppas vi kan komma iväg på nåt upptåg tillsammans framöver vännen,, kramkramkram <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Låter som du haft en underbar helg, inga fel med en hel helg i storstaden :)

Ny vecka framför oss, vad har du för planer?

Filmen var som väntat helt underbar, men tyvärr hade vi en tjej på samma rad, några stolar bort som STOR grina. Började redan i första scenen som inte ens var sorglig sen höll hon på HELA filmen. Så mestadels satt vi och störde oss på henne, så nu längtar jag tills den kommer ut på dvd så man kan titta på den i lugn och ro hemma i tysthet :D

Kram kram!

Fröken Ellinor sa...

Åh tack för uppdaten, ni verkar ju ha haft det fantastiskt mysigt och roligt. Man behöver åka iväg så ibland.

Jag hejar ju då på Calle...men jag tycker ändå att Tove var väl unt en plats i finalen.

Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Trevligt med besök av mormor och morfar!

Denna vecka för mig blir det kurs med jobbet och julfest med jobbet. Annars blir det gamla vanliga, träna lite och greja hemma..

Har du läst någon bra bok på sistone?

Snart hemgång, skönt!
Kraaam!