torsdag 17 december 2009

Word of snow

Jag på min bräda i Idre 2006
Idag har det varit kaaaallt, men ack så fint! Solen har lyst och snön har knastrat under fötterna, me like! Nu ikväll har det kommit ännu mer snö och jag hoppas med hela mig att det ligger kvar ett tag nu!!
Bara en vecka till dopparedan...

Skola hela långa dagen idag, vi har varit så kreativa och kommit väldigt långt med vårt grupparbete. Vi ska sätta upp en pjäs, med rekvisita, kulisser och allt, som är tänkt att användas för förskolebarn som ihopknytning av att sagotema.
Men här blir det våra kära klasskompisar som får spela barnen ;)

Som ni vet ska vi ju till Thailand i februari, superhärligt!
Men kan inte låta bli att längta lite efter en skidsemester också, var sååå längesen jag åkte skidor och snowboard.
Det är ju nästan det roligaste som finns!
Kanske kanske nästa år, Rikard har aldrig åk skidor så det skulle vara jätteroligt att ta med honom på det :)

8 kommentarer:

Malin sa...

Åh vilken härlig och underbar bild!!!

Jag längtar också efter att få åka skidor nu när snön kommit. Förra året var första året som vi kunde åka allihop, hela familjen, om än i barnbacken ;)

Längtar till barnen blir så stora att man bara kan "släppa dem lösa" i backarna :)

Är det mycket snö i Skövde? Här är det snökaos. Inställda tåg, inställda bussar, bilar som står still på motorvägen.. helt otroligt att det ska vara såhär varje år när första snön kommer.

Kram på dig och ta hand om vår vän!

Fröken Ellinor sa...

Fin bild, åh vad jag längtar till fjällen nu! Förresten, vad säger vi om Rogers badbyxor? hAHAHAHHAHAHA :) kramar

Fröken Ellinor sa...

Samma här! Jag fixar inte att se honom, går bara inte ;-) :-D

Ja, exakt lite smaskigt är ju aldrig fel. Tråkigt och korrekt.

Nu ska jag ladda inför julavslutningen imorgon. Blir fika och lekar för hela slanten.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Tror inte jag heller :)Magdansen var ju alldeles fantastisk...

Ja, det blir nog mysigt. Dock är jag rutinerad och vet att idag är den stora party-dagen så vi får se hur pigga de är imorgon 7.50 då det är samligen.

Härligt att snart vara klar, en dag är ju okej.

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Hahahhaha känner igen mig jag också, herregud det var ju inte så länge sedan man gick på gymnasiet.

Därför enklast möjliga imorgon och sedan tack och hej :) Hela skolan är tydligen ute idag.

Kram

Marica sa...

Jag har heller aldrig åkt slalom eller bräda men det ser härligt ut! Fast en solresa lockar tusen ggr mer :)
Kram vännen

ellen sa...

Vore riktigt roligt om vi åker tillsammansi på fjällsemester nästa år! vore ju superkul ju!!!!!!
Nu förstår jag att ni längtar till Thailand!! inte långt kvar nu :)

ha en riktigt bra helg!!!!!! Kram Ellen..

Marica sa...

Ser fram emot våran teater, våran grupp är verkligen så himla bra! Trivs super bra i den! Nu ska jag snart få massage! Saknar dej!!!
KRAM