söndag 13 december 2009

Tredjeadvent

Ett hjärta till mitt hjärta, lite överraskning till min älskling! Blev lite kladdigt men det är tanken som räknas ;)
Vår fina gran, som tyvärr är i plast, är klädd med enbart silverkulor och lite glitter.
Vi är jättenöjda :)
Tyvärr gör den sig inte alls lika bra på bild som i verkligheten, i alla fall inte i min skrutt kamera... men men. Ni får tänka er hur den ser ut på riktigt ;)
Vi har bakat julgodis också :) Rocky Road, recept från Laila (vem annars?) fast vi uteslöt nötterna eftersom vi inte är så förtjusta i det... Mums blev det!

Annars har det varit en lugn helg, vi har bara myst! Planerat lite för Thailands resan och handlat lite julklappar. Julklappen till Rikard är dock fortfarande en gåta...

Fick ett väldigt tråkigt samtal igår kväll från en mycket kär vän som inte mår bra,
tänker massor på dig!!!

Glad lucia och tredje advent på er!

8 kommentarer:

Emilia sa...

Den där Rocky Roaden gjorde mamma förra året... Fy sjutton alltså den är Farlig ;)

Kraam

Sara sa...

Åh, jag har aldrig testat Rocky road, men har tänkt att jag kanske ska göra det i veckan. Men jag älskar nötter :)
Bra att veta att det är gott ;)

Har du haft en bra lussehelg? Kram!

Anonym sa...

Vad fin granen ser ut och vilket smaskigt godis :) Kram!

MM

nathalie sa...

RockyRoad ser underbart gott ut =D
Visst blev det mer julkänsla när man fått upp julgranen hehe ?

Malin sa...

Myyys med bak och julgran hemma och mys med att planera Thailandsresa!!!! (avis)

Ha en bra vecka, jag börjar med att vara ledig ;) helt matt efter förra veckan så jag behöver ladda lite batterier och få tillbaka motivationen.

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hello!

Vilken fin gran ni har, vi ska införskaffa en till helgen har vi tänkt...

Helgen var jätte trevlig, full rulle hela helgen. Fredag: Julbord med mitt jobb Lördag: Middag på rest. med kompisar sen krogen Igår: Lucia fika hos grannarna...
Väldigt rolig och en social helg...

Har ni haft för er då?

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, i år blir det en riktig gran. Jag har en plast men det känns som att en riktig vore mysigast.. En kungsgran, blir tokig på barr :)

Låter som ni haft en trevlig helg, vad tyckte du om Idol finalen då?

Tråkigt att din vän inte mår så bra :(

I veckan blir det jobb, träning och lite pyssel och julpyntning har jag tänkt mig..
Ska du hitta på?

Kram kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, jag tycker att Erik var rätt vinnare. Kalle är ju jätte bra men Erik är mer Idol material...
Mkt bra låt tycker jag också, kommer nog bli en favorit..

Nej, vi kommer inte att byta julklappar jag och Micke. Han fyller nämligen 30 år i januari så det blir en "redig" 30 års present istället :P Blir stor fest den 16 januari, ska bli skoj.. Min man blir gubbe! :D
Har du köpt något till din Richard än?

Kram!