torsdag 16 juni 2011

Blommor blir tomater


"Oj vad hon tjatar om sina tomater" tänker ni. Men jag är ju så glad för dom... I veckan har blommorna övergått till riktiga små tomater, plommontomater. Gröna och fina är dom. 
Jag har aldrig odlat tomater förut så därför är jag nog extra förtjust, där av mitt eviga tjat här på bloggen.

Vi packar det sista och laddar för tågresa till huvudstaden och sömn där i natt. Klockan 06 imorgon bitti lyfter vi mot varmare breddgrader...

När vi kommer hem förväntas jag att mötas av röda tomater istället för gröna.
Tror ni det blir så?

8 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Har ni ordnat med några blomvakter nu när ni är borta?
Tänkte på dina tomater bland annat.

Ja, den har kommit ut. Rätt nyligen tror jag. Ska ta och köpa den när lön kommer har jag tänkt.

Midsommar firar vi hemma hos kompis. Dom ska ha en liten trädgårdsfest.
Hoppas vädret kommer bli skapligt. Brukar vara skit på midsommar. Nu låter jag lite negativ men så är det ju :)

Nu gick jag precis in i "palt-koma" så här efter maten. Jisses vad jag blir trött efter maten varje dag.
Kanske, kanske får det bli en tupplur i eftermiddag innan jag ska städa och förbereda gästrummet åt Madeleine och hennes kille.

Om vi inte hörs nåt mer innan, så får du ha det så BRAAAA!! Och ta hand om er där borta. Hör av dig när du kommit hem! Stor kram!

Charlotte sa...

Tycker du ska ha din vita klänning, den var jättesöt:).

I år är det inga tomater här hemma men har odlat det förrut. Finns det något godare än solmogna tomater???:)
Kram

Madeleine Berglund sa...

Jösses vad tomaten växer, kul kul!!! Ja, röda tomater kommer ni hem till, hääärligt! =D

kram Madeleine

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ha det nu så himla roligt, och bada och sola för mig med :) Kan tänka mig känslan inför resan upp och flygplatsen, guuud det är alltid så att man har förväntningar och man är så glad.
Trevlig resa, Kramar

Sara sa...

Kul med tomater!

Hoppas att ni får en fantastisk resa nu då, synd att ni inte är här längre så vi kunde ses. Men det får bli efter midsommar :)
KRAM!

Familjen Lindström sa...

Ha en underbar resa!!! Kanske syns i Sthlm när ni kommer tillbaka ;)
Kram!

Emilias sa...

Malin: TACK!
ja det gör vi kanske :) vi är så tacksamma att ni räddar oss om det skulle köra ihop sig!!

Kramkram

MIN LYCKA ♥ sa...

Klart tomaterna är röda när du kommer hem från Cypern. Bara någon stackare vattnar dom ibland;) Mina är väldans fina och jag plockade nog ca 20 tomater på 3 plantor häromdagen. Äter sallad nästan varje dag för att hinna äta upp allt. Hoppas du lyckas bra me!!;) Tänk vad glad du kommer bli när du kommer hem!!