söndag 5 juni 2011

Hyllan i köket


Jag har gjort om lite i min favorithylla i köket. Tyckte inte riktigt mina fina Green Gate muggar gjorde sig så bra instängda i ett skåp... så de fick komma fram. Tillsammans med mina fina blommiga assietter och mina nya små formar från Ib Laursen.


Det finns en liten rolig historia bakom de här formarna. Jag gav likadan till min vän Maria i födelsedagspresent och när vi skulle åka på tjejhelgen i Stockholm bestämde vi oss för att köpa likadana till Malin som vi bodde hos.
Gulliga Malin hade köpt en liten födelesdagspresent till mig och jag öppnade den innan hon fick vår present. Mitt och hennes paket visade sig innehålla precis samma sak... Så det kan gå när man har ungefär samma smak, hihi!

Är jätteglad för mina, nu måste jag ju bara köpa fler ;)

7 kommentarer:

Therese sa...

Helt rätt, fint porslin ska visas upp :-) Solskenskramar <3

Rose Garden Malevik sa...

Hej Emilia
Ser härligt ut :)

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.....
ta en titt :)
Håkan

Villa Carl Larsson sa...

Hahaha jo du, hela stan brukar invardera Simsjön när det blir soligt och varmt. Men kanske också för att det är enda stället i den här stan man kan bada på.. typ. Tur att sjön finns ändå. Vilka dagar.. otroligt varmt.

Hihi vilken fullträff att ge varandra likadana presenter. Då vet man vad den andra gillar.
Det är så fint med öppna hyllor. Jag fullkomligt älskar Green Gate och kommer öppna hyllor i köket jag med framöver. Då ska mitt GG porslin få en hedersplats. Jag är stammis på butiken FÖRR :)

Idag är det lite svalare ute, men ändå rätt så fint. Ha en bra dag!

Kram Josefin

Leila sa...

God förmiddag tjejen! =)
Hoppas att allting är bra med dig idag?
Hehe, jo äta måste man ju! Men jag vet inte, min aptit liksom försvinner när det blir varmt ute, tycker det är lättare att låta lite yoghurt o frukt slinka ner än varma måltider.

Va fin hyllan blev! Massa läckra färger :) Det märks att du gillar att pyssla o fixa med inredning!

Usch, nej att leva som student kan vara hemskt i vissa lägen :( Jag hade ganska sån tur dock för då jag bodde i studentkorridor hade vi hyresfritt under sommaren :) Men nu är det lite värre :(

tråkigt att behöva vända och vrida på varje krona!

Klart att du måste få unna dig en ny bikini =) Finns ju så många fina att välja på!

Tyvärr är vädret inte det bästa här idag, solen skiner men det blåser otroligt kallt :( Hoppas att det blir bättre lite senare. Vad hittar du på idag? Stor kram

Familjen Lindström sa...

Åh så fint det blev! Mina står på sideboardet i matriklar. Malin ställde dem där tror jag när hon röjde upp efter oss mitt i natten och de såg så söta ut där så de har fått stå kvar. Måste bara införskaffa små skedar till dem så är lyckan total ;) var ner i helgen men då va det stängt.
Kram på dig!

MIN LYCKA ♥ sa...

Tänk vilken bra smak ni har! Fint och färgglatt!
Här vankas natt och sömnen gör sig påmind efter en dag på ikea och skruva möbler hela dagen;)
KRAM

Familjen Lindström sa...

Nu har jag köpt skedar till mina fina skålar! :D
Är också grymt sugen på tårtfatet på fot som jag tror att jag bara måste beställa till Veras födelsedag på onsdag... ;)
Kram