tisdag 28 juni 2011

Persikor och nektariner

Äntligen är det säsong för nektariner och persikor, min absoluta favoritfrukt!
Köpte en korg igår som fick pryda vårt ostronfat från Mateus.
Fick förövrig pengar av mina syskon och deras mamma i födelsedagspresent som ska få gå till ett till fat i min Mateus samling :) Just nu har jag fått betala räkningar med pengarna men när sommarjobbslönen kommer in ska jag köpa mig ett till! Förra året köpte jag ett stort spetsfat i samma färg som ostronfatet.

Efter lunch ska jag åka till min vän Karin och hennes lilla Klara 6 månader, ska bli mysigt att ses lite. Är värmebölja här, vill sitta på balkongen men är för varmt just nu.... I alla fall när jag inte har någon pool att doppa mig i med jämna mellanrum, som på Cypern ;)

4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vi har det jätte varmt, satt precis ute och åt lunch för en stund sen. I skuggan. Skönt med lite frisk luft!
Det blir hem och klippa gräs sen. Och göra lax till kvällsmat.

Ringde hem och det var såå emligt så, oj, oj, oj! Tänk, när är karl är förkyld då är dom sjuka.
Mamma ringde för en stund sen och frågade mig om Micke var döende för att han lät så dålig ;)

Mysigt med en liten bebis och fika. Ha det så mysigt så hörs vi senare eller imorgon! Kramar!

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, underbara frukter, jag åt en på förmiddagen. =P Mums!!!

Räkningar måste man betala men oj så mycket roligare det är att köpa fat, hihi...
Jag hoppas på många loppisar med fynd i sommar.. =D

Tack för din fina kommentar om mina tisdagstankar, det gör mig jätte glad.

Kram Madeleine

Snäckskalsdalen. sa...

Konstigt, men frukt ser mycket godare ut när den ligger på snygga fat! Mumsigt.
Agneta kram

MIN LYCKA ♥ sa...

Googla ocj kika efter ett recept på persikopaj, sägs var suupergott, men har själv aldrig provat!;=)Måste nog göra det någon dag nu...