lördag 25 juni 2011

Inget som slår Cyperns blå

Jag har varit i Thailand tre gånger, i Grekland och i Spanien. Alla är bra på sitt sätt men det finns inget som slår...

...det Cypriotiska medelhavet. Helt klart det finaste vattnet jag någonsin badat i.



Det var så turkost och klart. Så klart att man kunde se botten på säkert 4 meters djup. Ni må tro att det var en underbar känsla att hoppa i detta underbara vatten, som dessutom höll en behaglig svalkande temperatur på ungefär 24 grader.



Cypern finns inget att klaga på, absolut ingenting (möjligtvis var det lite för dyrt).
Jag åker mer än gärna dit igen... helst redan ikväll!


(Jag är hemskt ledsen för dålig bildkvalitet, vår jäk*a kamera la av under resan så har nästan vara iPhone bilder... Bättre än inget dock!)

Hoppas ni har en fin midsommardag och inte är alldeles för trötta ;) Vi har varit hos svärföräldrarna och blivit lite bortskämda med grillat och jordgubbstårta!

4 kommentarer:

Gamla skolan-Jennie sa...

Åh så underbart ni verkar ha haft det! En vecka i solen skulle jag inte tacka nej till! Vår minisemester var underbar den också, två dagar bara vi, det behöver man ibland. Har ätit massor av god mat och fika så imorgon måste jag ut i spåret..ska ju anmäla mig till tjejmilen i veckan..puh hur ska det gå ;)

Såg att livet var i en uppförsbacke just nu och det är alltid jobbigt, men som sagt efter regn kommer faktiskt solsken även om man inte tror det ibland..

Kram på dig!

Familjen Lindström sa...

Åhhh! Välkomna hem!!! Allt gick bra tidsmässigt har jag förstått ;) skönt för er! Hade annars varit kul att träffa er men nu valde vi att vara kvar senare i Råsbo så det var skönt det med ;)

Kul att du gillade Cypern! Blev det någon utflykt eller blev det bara sol o bad? Antar jag får se snart här ;) Längtar tillbaka ännu mer nu! Cypern är 'dyrt' därför shoppar o äter vi gärna på turksidan eller i den blandade byn på greksidan som jag berättade om innan, krävs ju dock att man har bil.

Åkte ni genom Larnaca när ni kom? I så fall åkte ni förbi huset där vi hade vår lägenhet. I slutet av 'gamla' Larnaca innan det som jag nu tror heter Larnaca bay bodde vi.

Kram på dig o ser fram emot fler underbara Cypern-inlägg!

Sandra sa...

Fy bubblan va härligt det ser ut, något avundsjuk blir jag :)

Mitt lösenord på bloggen är förresten: prickar11
Bra fantasi va haha ;)

Kramar

Jannie sa...

Är det i paradiset eller??
SEr ju helt magiskt ut!
O va blek du är människa... NOOOOT.
Fin fina du!