söndag 8 januari 2012

Att säga hejdå till julen





 Idag har julen åkt ut, känns ganska skönt. Längtar ju efter våren nu, tycker det är nästan lika skönt att plocka fram alla saker till första advent som det är att ta undan dom sen. Nu vill snart ha in tulpanerna! Vi vaknade dock till en vit värld imorse, ganska mysigt faktiskt. Tycker gott snön kan ligga kvar ett tag. 



Tycker så himla mycket om mina Mateusfat. Det vita stora ostronfatet fick jag av pappa i julklapp, precis vad jag önskade mig!! Tavlan är en julklapp från en fin vän som hon designat och gjort själv, hon är så duktig. Den får stå på byrån i väntan på att sättas upp på sin rätta plats på väggen.

Grämer mig fortfarande över telefonen. Varför i hela fridens namn skulle jag ha den i handen när jag skulle sätta mig på toan, haha. Aja, det är materialla ting och värre saker kan hända. Tur man har en drulleförsäkring! Förhoppningen är dock att den ska hoppa igång igen, den ligger fortfarande på tork...

Psst! Ni glömmer väl inte bort min utlottning, den pågår några dagar till!

6 kommentarer:

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Jag hörde att ni hade snö i Skövde! Jag vill också! :)

Å nej, va synd med din mobil, och dator. Hoppas du får igång telefonen och att datorn kommer fort!

Ha en bra vecka!

Kram Johanna

Liza sa...

Åh vilka fina fat!
Ser riktigt vårigt ut!

Usch o fy för dina apparater, så tråkigt när sånt där händer!
Hoppas det löser sig!

Trevlig kväll!

Kram Liza

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej, godmorgon!

Jag har allt följt dina inlägg sen i torsdags fast jag inte svarat.
Vi har legat sjuka här hemma alla 3. Mindre roligt!
Nu är det bara Svante som fortfarande är snorig. På oss andra är det inga större fel på än sönder snytna näsor :)
Så våran helg har inte varit så spännande om man säger så.
Jag har trotsat snuvan några gånger och tagit några promender med Nenya. Frisk luft har ju ingen dött av!
Hyrde även de 4 sista Irene Huss filmerna. Vad passar bättre än det när man är krasslig?!

Så himla surt med din telefon. Vad du ska gräma dig att du hade med dig den. Men som du skrev det är bara matriella ting. Men ändå! Surt!! Hoppas du får igång den, du har säkert en massa bilder och nummer på den som du inte vill förlora.
Åh så datorn. Va?! Vad är detta?
Kanske du ska hålla dig borta i från just elektroniska matriella ting ett tag? :D

Måste säga att jag tycker dina fat är så fina. Så charmiga på nåt sätt.

Så ni har fått lite snö?
Vad härligt!
Idag har vi faktiskt -12 grader. Så kallt har det inte varit denna vinter än.
Mysigt!
Just nu sitter jag på övervåningen framför tv:n. Lilleman sover i sängen. Men sen tar vi oss ner och eldar lite i kaminen. En perfekt dag för lite inomhus mys.
Tror inte ens att Nenya är så pigg på att gå ut.

Vad har du för dig denna vecka?

Stor stor kram!

Therese sa...

Vilken underbar och passande tavla du fick av din vän, kommer att passa perfekt hos dig <3 KRAM från ett kallt Sockenvägen (minus 28)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fina fat! Dom är verkligen ursnygga och tavlan är jättefin.
Fast nu sitter jag och skrattar lite, fast det är inte snällt, men jag har precis läst ikapp mig och den där dagen när datorn la av och du tappade iPhonen - det skulle lika gärna ha kunnat vara jag.....Det ordnar sig ju alltid, men man blir småmatt så där!
Kramar

Anonym sa...

Var har du det fina fatet du fick av din morbror då? Jag tycker att du ska visa det också jag :)

Kram på dig!
MM