lördag 7 januari 2012

Fredagsmyset




Jag fick den här mysiga boken i julklapp av min gudmor Sofia, en riktig Emilia bok! Igår provade vi ett recept ur den, och vi blev inte besvikna. Bästa kyllingen i stada, precis som receptet lovade.

Parmalindad kycklingfile, massa örter, vitlök, salt, peppar, olja och balsamico. Skjuts in i ugnen. Mmmm så gott det blev!

Till efterrätt stekte jag tunt skurna äpplen i smör, kryddade med kanel, ingefära och kardemumma. På med kokosflingor och solroskärnor. En klick glass, mandelspån och några nobless. Det blev verkligen jättegott och faktiskt ganska nyttigt!

Film och mys i soffan sen!

Nu ska vi snart bege oss till relexen på badet. Perfekt dag för sånt!

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, vad det såg gott ut och vackert! Vacker mat är god mat.
Kram

Vikeskärs hem och ting sa...

Oj oj ser gott ut och jag ska garanterat prova stekta äpplen med alla tillbehör till för det lät mycket smaskigt :P
Kraam

Villa Carl Larsson sa...

Ahaa det måste jag testa då jag också fick den boken i julklapp :)

Kram Josefin

Gamla skolan-Jennie sa...

Mmm den köpte jag av grannflickan som sålde jultidningar, men jag har inte provat något än, det där såg ju himla gott ut!

Du har en award att hämta hos mig om du vill!

Kramar Jennie

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Oh jösses så gott det såg ut!!!
Ha en fortsatt mysig helg! Kram och grattis till awarden!!! :)

s p i n d e l t j e j e n sa...

Men tjena vad gott det där såg ut!! =)

Kramis