torsdag 12 januari 2012

Lärarens första hjälpen

 När jag kom hem idag hängde det en presentkasse på ytterdörren. Gissa om jag blev nyfiken? Den visade sig innehålla världens fiffigaste och mest praktiska present, perfekt för en nybliven (snart i alla fall) lärare.
Lite extra barnasinne, sunt förnuft, bus och rackartyg, tålamod, immunförsvar, fantasi och svar på frågor kan alltid behövas. Nu behöver jag bara öppna en av förpackningarna när något av det tryter. Perfekt på alla vis! Har en känsla av att tålamod och fantasi askarna kommer ta slut fort, hihi.
TACK fina familjen Söderlund för presenten!!

Fix fix för helgen. Har stått i köket sen jag kom hem varvat med att springa runt med dammvippan. Så är det när man ska ha kalas! Nu ska dammsugaren få sig en omgång, sen dimper fröken Emilia ner i soffan!

10 kommentarer:

Unknown sa...

Hej gumman o stort grattis:)! Så glad för din skull att de gick bra inte för att jag va orolig att de inte skulle göra de:). Den den där lådan skulle jag me behöva ibland speciellt tålamod:). Syns på lör ska bli roligt att få fira dig då! Kram Kram

Inga-Lill sa...

En mycket härlig gåva. Roliga askar du fått.
Må gott

En lärare
famwarnil@hotmail.com

Kia sa...

Vilken rolig present. Perfekt till dig nu.

Ha en skön kväll.
Kram Kia

Gamla skolan-Jennie sa...

GRATTIS Emilia till examen!!!

Visst är det en skön känsla!!! Och vilken fin present! Jag skulle också behöva en med tålamod...både på jobbet och hemma...;)

Jag har precis utökat min tjänst till heltid och gör ca 40% i år 1 och resten på fritids, så roligt är det!

Lycka till på jobbet nu!

Kram Jennie

Pyttianna sa...

Vilken fin och fiffig present! ;)

Kram

Nazima sa...

Grattis igen och vilken kulig present!
Kram

birgitt sa...

Roligt att du tyckte om presenten. Hoppas att du Inte behöver använda den på ett tag.
Grattis, du kommer att bli en underbar lärare, men det har jag ju redan berättat för dig för ett par år sedan!

Therese sa...

Guuuud vilken kul och finurlig present, kan tro du blev glad <3 Önskar dig en fin dag å en lyckad firarhelg ;-D KRAM

s p i n d e l t j e j e n sa...

Åh vilken gullig present! Och roligt med folk som lägger ner möda och energi på att fixa :)
Kramisar

Mimmie sa...

Finns den att köpa, i så fall var? Eller var den hemmagjord? Väldigt kul present!