torsdag 20 september 2012

bodrum, turkiet




 HEMMA! 
Efter en så härlig vecka i Turkiet. 
Förväntansfulla klev vi på flyget i Malmö. Njöt av utsikten över Skånes sydost kust. Spelade kort och lät fördriva tiden på planet.


Vi har njutit av goooda frukostar. Turkisk youghurt, lite honung, massa frukt. Ägg och pannkakor. Mmmm!






 På den här flygeln ut i poolen har vi tillbringat måånga timmar. Vi lyckades vara först där varje dag. På så vis blev det blev vårt stammisställe. Kunde varit sämre. Härifrån kunde man hoppa direkt ner i poolen. Det gjort vi många gånger vill jag lova!


 Fint ressällskap. Cool brorsa och söt syster.








 Det blev några kvällar i mysiga Bodrum. Dit man åkte med en liten taxibåt. Sägs vara turkarnas egna riviera. Vilka båtar det låg här. Herrejösses!

Lite shopping blev det allt!


Bloggerskan trivdes. Alldeles precis lagom varmt har vi haft det. 30-32 grader. Det tycker i alla fall jag är lagom.






Hotellet hade många huskatter. Ganska svåra att få med på bild dock. Men söta. 


Vattenmelon konst. Tufft!




Min andra coola bror och min fina pojkvän!


Havet var härligt. Ljummet och alldeles klart. Vi har snorklat och tittat på fina fiskar. Legat och flutit. Simmat. Så skönt så skönt!


Och så har vi fira pappa som har fyllt 50. För det var faktiskt därför vi var där. 

Hemma i vardagen igen. Laddade med sol och ny energi inför hösten. Borde vara i alla fall. För hösten har verkligen kommit den här veckan vi har varit borta. Men det känns faktiskt ganska mysigt!

Hoppas ni mår bra! Har minsann saknat er lite!!
KRAM


13 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder från er resa.
Inte riktigt samma väder här precis men ändå soliga dagar och härlig hög luft, fast det måste ju komma en skur nästan varje dag:(
Men skönt ändå för de går ju fort över.
Ha det gott på jobbet igen, en dag kvar sen ledig helg.
Kram Marie :)

FruNeroLindström sa...

Jag har ju fått se många fina bilder på insta, men nu förstår jag bara ännu mer hur bra ni haft det.
Välkomna hem. Kram Malin

Johanna sa...

Vilka härliga bilder, ser helt underbart ut!

Unknown sa...

Hej Tjejen och välkommen hem!
Vilken underbar semester ni ser ut och ha haft. Ser ju inte fel ut och ha fått lite extra sol och värme innan hösten. För nu har den allt kommit på allvar hösten.

Ha det gott så hoppas jag vi ses snart!
Stor Kram

Sofi sa...

Hej vännen!

Å så härligt det ser ut! Nästan så jag vill byta ut Londontrippen till en solsemester, men bara nästan;);) Så fina bilder!

Ja, vi har riktigt mycket på jobbet nu men jag hoppas att det lugnar ner sig snart:)
Har du jobbat idag?

Imorgon är det fredag! Det ser jag fram emot:)
Ska ni göra något kul i helgen?

Nu ska jag sova!

Kram på dig

Anonym sa...

Här kom det jag har väntat på... AVISINLÄGGET!!!:)
Ni ser ut att ha haft en toppenvecka!! Riktigt fina bilder du bjuder på! Skulle gärna åka en vecka nu! kram

Therese sa...

Åhhh så härligt ni ser ut att ha haft det, att ladda energi med familjen och njuta av sol, värme, vad och lyxig frukost lät lovely!!! Trist du kom hem och blev förkyld, jag har haft min förkylning alldeles för länge nu, är så less, kommer ju aldrig igång och tränar :-/
Å näääää, pollyn får tummen ner av mig, var inte särskilt god, men å andra sidan tycker jag att godis överlag numera är alldeles för sött... KRAMIS <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Härliga bilder! Nu längtar jag absolut INTE mer till sol och värme ;)
Segt att du känner dig krasslig. Denna höst alltså.
Märkte igår att Svante är mer snorig igen. Segt, segt!

Resten av helgen blir lugn. Ikväll blir det nåt gott till
mat och en av Liza Marklund filmerna.
Vad hittar ni på ikväll?

Krya på dig raring!
Kramis

FruNeroLindström sa...

Nu är träningsinlägget uppe och länk till plankövningen.
Så gott med tacos, smidigt och mysigt.
Här blir det kalas i helgen. Sen hoppas vi hinna riva en vägg till i källaren och komma igång där lite mer. Ett joggingpass vore ju inte heller fel. Så får se hur det slutar.
Ska ni ha en lugn helg efter resan? Kramar

Pyttianna sa...

Så mkt härliga bilder, ser verkligen ut som ni haft en underbart fin semester. Jag vill också till solen!!! :)

Kram!

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Ser ut som att ni haft det hur underbart som helst!! :))

Anonym sa...

Your method of telling everything in this article is really fastidious, all can effortlessly
be aware of it, Thanks a lot.
My web blog - how old do you have to be to buy cigarettes

Anonym sa...

Have you ever thought about including a little bit more than just your articles?
I mean, what you say is fundamental and everything. Nevertheless think of if
you added some great pictures or videos to give your posts more,
"pop"! Your content is excellent but with images and videos, this blog
could undeniably be one of the best in its niche.
Good blog!
Take a look at my site ; how to download movies