söndag 23 september 2012

tända ljus inne, regn ute

Vilken rusk helg. Igår öste regnet ner mer eller mindre hela dagen. Vi har tänt ljus och myslampor här hemma. En helg i soffan typ. Ibland är det ganska skönt!

Jag är krasslig. Åkte på en förkylning redan i Turkiet som inte vill ge med sig. Segt som sjutton. Nu är snuvan nästan borta men känner mig helt orkeslös.
Jag som vill ju TRÄNA! Känner mig helt ur form. Fast så farligt är det nog inte, men ändå.

Så idag kurerar jag mig. En liten promenad får det nog bli. Frisk luft skadar inte. Kanske baka lite med.
Vad hittar ni på?

KRAM

11 kommentarer:

Therese sa...

Samma lika här, innekur, men nu har jag så ont i halsen så jag börjar tro det kan vara halsfluss el liknande, måste kanske kolla upp det i veckan om det inte ger sig... Nu thaimat och sedan tidig kväller. KRAMIS <3

Kia sa...

Vakna imorse av att jag ville ut och springa. Då gäller det att ta tillfället i akt, på med kläder och ut o spring! En kort runda bara och lite utfall och knäböj på det.

Sen har vi lastat av ved och tittat på en häst som M kanske ska bli medryttare till.
Nu ligger jag i soffan med jordens huvudvärk!

Ha en skön söndag och hoppas din snuva går bort snart.
Kram Kia

FruNeroLindström sa...

Här har det fixats endel med pannrummet då svärmor kom ut och passade Stella lite. Nu vankas det tråkig storhandling, men skönt när det är gjort. Krya på dig. Och hoppas ni fått en mysig söndag, kramar

Vikeskärs hem och ting sa...

Hm jag fick med en förkylning i Kroatien som höll i sig ett bra tag efter. Konstigt, men hoppas du blir kry snart.
Själv har jag sprungit en lång sträcka som jag aldrig trodde jag skulle orka då jag började att springa regelbundet, men oj inte ens jobbigt hihi.

Nu vankas det kväll men lite film :)
Kraam

Anonym sa...

Jo fy vilken regnig helg:(
Men vi har varit duktiga och storstädat köket från tak till golv, torkat alla skåp inuti, städat ugn o micro,spisfläkten, diskat av alla lampor som blivit flottiga, torkat av allt flott från skåpsluckornas överkant samt putsat fönstren.
Ovanpå gardinstången var det jätteflottigt vilket man inte tänker på.
ALLT KÄNNS JÄTTESKÖNT EFTER 1½ DAGS STÄDANDE.
Trots att man torkar o städar för det mesta så märker man när man storatädar att man fuskat lite varstans.
Snart slut på denna helg men det gör inget för de säger att det ska bli sol imorgon och det vill jag ha.

Kramizzar från Marie

Jennys gömma sa...

Välkommen hem till höstiga Sverige! Skönt att få mysa inne med tända ljus. Hoppas din förkylning försvinner snabbt! kram Jenny

Pyttianna sa...

Idag fick det bli en välförtjänt vilodag. Jösses vad trött man kan bli av att planera och fixa dop, skönt att det är klart nu! :)
Krya på dig!!

KRAM!

Sofi sa...

Hej vännen!

Tråkigt att du inte är riktigt kry:(

Här har det också regnat, hela dagen igår och även lite idag.. Hoppas på bättring till veckan:)

Idag har vi äntligen varit på Vingåkers factory outlet. Jacka, överdragsbyxor och en fleecetröja blev det:)

Vad händer i veckan då?

Krya på dig nu!

Kram!

Vit dröm sa...

Har också åkt på förkylning, känns inget vidare alls. (Men inte så konstigt när barnen på jobbet nyser rakt ut, hihi...)Håller med dig, vill ju bara TRÄNA nu!! suck...
Tog en promenad igår iaf, hur farligt kan det va? ;)
Ha en bra måndag!
Kram Anna

Lilla Majken sa...

Hoppas din envisa förkylning snart försvinner. Jag brukar alltid bli förkyld efter utlandsresor. Vad fint det är med ljus i glasburkar.

Kram Therese

Maria - Villa Krutbruket sa...

Goodmorgon!!

Var Falk filmen bra????? Måste hyra den i helgen som
kommer. Vem vill inte dregla lite över Frank Wagner?! ;p

Riktigt snygg och stilren header du gjort. I vilket program kan man göra såna?

Svante fick en rit tavla, några böcker, en drake, någon spelande grej som man ska slå på bollar i (mest popis av alla ungar på kalaset tror jag), chinos, tröjor, hängslejeans, en lastbil, ett fotoalbum, en cykelhjälm och cykelsadel m.m.

Om en timme ska vi åka till barnavårdscentralen och få spruta :( Resten av dagen blir lugn. Tänkt mig en promenad på em.
På onsdag ska vi till en kompis och hälsa på. Titta på deras nya lägenhet. Om inte Svante blir hängig av sprutan. Tyvärr har han blivit det de andra gångerna.
På fredag åker min pappa, mamma och faster till Finland på begravning. Jag hade tänkt att följa med men ångra mig i sista stund. Vill vara hemma hos Svante istället. Vi funderade även på om vi alla skulle åka men då hade vi behövt skaffat pass till Svante och fixat hundvakt.
Får säga farväl här hemma istället till min faster.

Hur ser din vecka ut? Mår du bättre?

Stor kraam