söndag 2 september 2012

söndag och power walk tips

Godkväll!
Gårdagens restaurangbesök med fina vänner blev en sen (men mycket trevlig) historia och idag har vi haft en lugn dag. Lugn och skön

Har handlat och tagit en lång power work. Passade på att prata länge med farmor under tiden. Perfekt när man inte känner för att gå själv och inte har någon som kan följa med.
 Prata i telefon ;) Vips så får man sällskap! Och så går ju tiden lite fortare!

Annars har jag mest hängt i soffan. 


Nu har vi bara fem dagar kvar på sockerutmaningen. Är stolt över mig själv som klarat ännu en månad utan godis, fika och chips. Rörde ihop en mumsig sockerutmaning-vänlig chokladmousse till oss som vi ska äta på ikväll till någon film.

2 portioner: Smält 100 g  mörk choklad, vispa 2 dl grädde ganska hårt. Blanda grädde, smält choklad och två äggulor till en jämn smet. Fördela i glas och låt stå kallt någon timme. Mums med vispad grädde och hallon till.

Hoppas ni har haft en fin helg. Jag laddar för ännu en intensiv vecka på jobbet. 
Räknar dagar till semestern!

KRAM

12 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Den där moussen är himmelskt god och kan tipsa om att den är ännu godare dagen efter :)
Perfekt för mig är den också hihi.
Ha en bra start på veckan.
Kram

Johanna sa...

Mums, det där lät ju galet gott!

Sara sa...

Låter så gott! Jag har precis ätit min sista macka och min sista godisbit, nu är det slut på sånt resten av september :) Riktigt taggad nu, ska bli så skönt att vara lite nyttig för en gångs skull :)

Hoppas helgen slutar fint <3 Kram

Ekenäsliv sa...

Mums va gott!!!
Tack för din fina kommentar:)
Lampan köpte jag för ett par år sedan i en lokal inredningsbutik, men har sett den på nätet, men minns inte var...
Ha en fin start på veckan!
Kram Anna

Sofi sa...

Hej vännen!

Det där såg ju himmelskt gott ut! Det måste jag pröva:)

Vi får inget av kommunen tyvärr, men det har man vant sig vid;) Hur har ni det då?

Det blev ingen tur till Vingåker för Gustav är sjuk, däremot tog jag en tur på stan och shoppade lite:) Förhoppningsvis blir det en snygg jacka imorgon med;)

När är det ni åker till Turkiet?

Kram på dig

Pyttianna sa...

Ååå.. det där såg ju supergott ut! :)

Kram!

FruNeroLindström sa...

Den där moussen ska jag testa. Kanske även går hem hos Jimmy som är galen i äcklig pulver chokladpudding.
Ja. powerwalk och prata i telefon är perfekt. Man går och går och rätt som det är är man hemma igen =)
Hoppas du får en härlig start på veckan, Kram Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon raring!

Passar på att kika in så här mitt i frukosten. Svante mumsar på en macka och jag halsar kaffe. Och det bästa: solen skiner. Får se vad denna dag har att erbjuda.
Skulle ha åkt till Sofi ikväll på kvällsmat men hennes G ligger sjuk. Så på torsdag ändrade vi vår date till.

Helgen har varit jätte bra. Som vanligt med min bästa. Vi har gått timmar på stan, ätit räkor, shoppat stövlar och skor (jag och Micke), Svante har passat på att badat i badkar och vi har tittat på bebis bilder på en liten Leo. Moa blev nämligen moster förra veckan.
Moas bebis kommer i slutet på januari.

Hur har din helg varit?
Vad sker i veckan?

Stor kram!!!!!!

Anonym sa...

TVÅ bra tips här tycker jag!!!!!
kram

Madeleine Berglund sa...

Mmmm, det lät ju jätte gott. Kopierar receptet bums! Det ska jag göra. Jag äter inte socker den här veckan. Spelar hälsobingo på jobbet. En ruta är "spring minst 30 minuter". Åååhh, vet inte hur jag ska orka. Men ska bege mig ut och SPRINGA i helgen. Känns mycket stort för mig som känner skräck inför löpning. Haha.

Kram kram
Madde =D

Therese sa...

Ja nu längtar jag tills utmaningen är slut, men jag hoppade alla former av desserter å även grädde, marsansås och liknande, så nu börjar jag längta... får kanske unna mig fruksallad med lite kokos på idag!
Hejja oss, och tack för att du drog med mig i den här utmaningen, känns skönt att veta att man KAN avstå en hel månad, och att det faktiskt inte är särskilt svårt, mest en ful ovana... KRAM <3

Michaela sa...

Vad kul, låter som du gör lite som jag, jag ska prova en månad utan onyttigheter och är inne på min 4e dag :)
Varför ska man ha i ägggula i smeten?? Vad händer om man inte her i den??
Jag brukar göra chokladsås på kakao stevia och vatten och sen röra i hop med vispad grädde och det blir en jätte bra mousse.