måndag 24 september 2012

magträning och träningssug

Jag är så otroligt träningssugen. Men men den här förkylningen har jag tvingat mig själv att vila.
Så då får jag väl blogga om lite träning istället då ;)

I Turkiet körde jag och sambon styrkeövningar tillsammans på eftermiddagarna. Övningar där vi bara använde vår kroppsvikt. Två om dagen. 100 repetitioner av varje. Uppdelat i set om 10. Effektiv och roligt. Varierande mot det vi annars brukar köra på gymmet här hemma.


Den här magövningen är perfekt för magens sida.
Sätt handen i höfthöjd. Jobba med att föra motsvarande armbåge mot dina fingrar. Knip åt innan du går tillbaka igen. 
Jag gillar den eftersom det känns att man har kontakt med magens muskler hela tiden. Se till att försöka koppla bort nacke och rygg så att du bara jobbar med just magen.

Vill ni läsa mer om sånt här? Tips på övningar? Träning i stort? 
Berätta gärna :)

Jag håller tummarna för att jag kan vara tillbaka på gymmet snart. Helst idag!
Hoppas ni får en bra start på veckan fina ni!
KRAM

6 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Just denna variant har nog inte testats, den får hänga på till dagens styrkepass som har fokus på mage och rygg.
Hoppas du kryar på dig, förstår precis den där känslan av sug.
Du är dessutom grymt snygg tjejen! Hälsa och vältränad!
Hoppas du får en underbar start på veckan, kram Malin

Kia sa...

Ser bra ut men se till att bli frisk innan du kör igång igen.

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Sofi sa...

Hurtbulle!:)

Fina du så duktig du är!
vet ju hur jobbigt det är när man vill men inte kan träna...
Har ju inte direkt det problemet just nu, men ska bättra mig och vara med i malins träningsutmaning tänkte jag:)

Ha en bra dag!

Kram på dig

Tina sa...

Jag tränar också ganska mycket men nu känns det som om jag måste börja med att gå ut i trädgården först, he he!
Mitt vänder nu men är så matt. Hoppas du också känner dig på bättringsvägen!

kram Tina

Anonym sa...

Kul vi kan nog peppa varandra. En del i mitt träningsmål är att göra 100situps om dagen. Till att börja med.
Så målet är det och springa mm. Ingen viktnedgång men magträning i massor. Fram till nyår. Fast jag skall nog lägga (eventuellt) ett inlägg om det om ett litet tag:)
Brun och fin du är!

kram

Jannie sa...

Glömde tydligen att kommentera detta inlägget när jag läste det...
men JISSES kvinna!Ge mig din mage!
Eller iaf lite av din träningsmoral!