tisdag 4 september 2012

det går runt runt

Åh vad dagarna går fort. Jag hänger inte riktigt med.
Känns inte som om man gör så mycket annat än att jobba, äta och sova. Lite träning därimellan. 

Funderar ibland om det är så arbetslivet ser ut... Hela livet?
Känns som om det bara går runt runt.

Men tänker man lite längre så är det ju inte riktigt så. Jag gillar ju faktiskt vardagen och dess rutiner. Är nog bara inne i en intensiv och trött period just nu... 
En veckas semester snart kommer sitta fint!

KRAM
fina ni!

10 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Jag hade precis samma tanke igår. Jag ska försöka få in roliga saker på kvällarna, lite pyssel, något biobesök m.m. Tror det kanske kan höja vardagens glans :)
Kram

Sofi sa...

Hej vännen!

Vet precis hur det är! Här är det också en intensiv jobbperiod men av erfarenhet vet jag ju att det går lite upp och ner:)
Du ska se att det lugnar ner sig snart, det är alltid intensivt i börja och i slutet på en termin:)

jag har klarat mig från förkylningen än så länge och Gustav är piggare idag:)

17 Oktober åker vi till London och stannar där i fem dagar, det ska bli så härligt att komma bort och få shoppa lite (eller mycket:)

Ska ni göra något kul i helgen?

Ha det gott vännen!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Jaa du, det har jag frågat mig också många ggr. Skönt att höra att man inte är ensam om att tycka att livet är bra konstigt egentligen.

Svante mår så bra så. Det är FULL fart :) Den 22:a blir han 1. Det är helt sjukt vad fort det har gått. Otäckt samtidigt att tiden bara springer iväg.
Jag ska snart börja baka och så inför kalaset :)

Idag har jag rensat i klädkammaren. Så nu går det att gå in där igen ;) Saker som vi inte använt sen förra gången vi rensa och gången innan det åker nu på tipp. Är det något vi kommer sakna så kan man köpa nytt.

Du hinner inte så mycket på kvällarna antar jag nu när du jobbar mycket sent. Jobb, jobb, jobb. Tänk om man slapp! En Triss vinst skulle inte va fel.

Jag har bara träffen med Sofi inbokat i veckan. Hur ser det ut för dig resten av veckan?

Kramis

Unknown sa...

Hej vännen!
Jo de är bara bra med oss, tjejerna är krya igen men sen åkte jag på de och jag har legat i helgen och varit hemma nu två dagar, men nu är jag på benen igen :).

Ja en sån period har jag varit inne i me, såå trött men de va nog omställningen att komma tillbaka, känns bättre nu så nu ser jag fram emot hösten, en skön så hoppas jag :).
De blir så skönt för er att komma bort en vecka, är helt perfekt o åka så här på hösten.

Jajamän vi kommer också på söndag, ska bli så kul och ses :).
Ha de så gott nu så ses vi snart!
Hälsa!
Varma kramar

Therese sa...

Kan tro du längtar efter semester, även jag har semester i en vecka till veckan, ska bli så skönt!
Men sockerutmaningen kommer jag att hålla fast vid delvis, fikabröd kommer jag fortsätta att avstå ifrån, för det har jag inte ens saknat, lika så läsk, saft och liknande, men snacks el godis ska jag unna mig EN dag i veckan, och så lite glögg ;-D Känns dumt att gå tillbaka till sämre vanor när det gått så lätt att vara sockerfri... KRAMIS <3

FruNeroLindström sa...

Ja, ibland undrar man. Är det så här livet ska se ut de närmaste 40-50 åren innan pensionen. (Och när vi väl är där måste man väl jobba tills man är närmare 80).
Men på något vis trivs man ändå i vardagen, för det mesta.
Men ibland kommer de över en när trötthet och stress slår till.
Men snart har du som sagt några lata dagar vid poolen framför dig ;)
Hoppas du får en riktigt skön Onsdag, Kram Malin

Jennys gömma sa...

Ja, ibland känns livet som ett ekorrhjul! Det gäller att hitta på lite roligheter emellanåt! kram Jenny

Kia sa...

Visst rullar det på och då får man inte glömma bort att hitta ljuspunkter i vardagen.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Anonym sa...

Du känner säkert så för att du har pluggat precis. Man är så "fri" när man pluggar.. Ha härliga deletapper att tänk på som er resa och att plocka in lite rönnbär.
Kram

s p i n d e l t j e j e n (och lilla Pyret i magen) sa...

Ja, ibland undrar man om det "finns mer" än att jobba, jobba, jobba och "bara leva"... men jag tror att det är dagarna som går som gör livet... på något sätt... jobb i kombination med vänner, träning, familj etc... :)
Kramis!