tisdag 27 april 2010

Lång dag i skolan väntar

Självklart fick födelsedagsbarnet presenter :)
Blev inte mycket till bloggande igår... efter skolan följde jag med Marica o träffade hennes Malinar, blev en jättetrevlig kväll :)

Nu laddar jag för heldag i skolan, fyra timmar seminarium på morgonen, yey!
I eftermiddag har vi föreläsning om barn i sorg... känns som det kan bli ganska tungt och känslosamt.

Sen blir det ett härligt pass på gymmet, känner mig faktiskt riktigt laddad.
Hur ser er tisdag ut? :)

6 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

När jag satt på akuten igår läste jag sjuksköterskornas material om att bemöta barn i sorg, riktigt intressant måste jag säga. En bok från Studentlitteratur som jag faktiskt ska köpa, inget ont...

Vi leder budgivningen nu och den ska finnas kvar (hoppas du hinner se den).

Ha det så gott idag, kramar

Fröken Ellinor sa...

Här är den: http://www.hemnet.se/beskrivning/645378?r=3 Liten men ack så ljuvligt. VI letar ju hus och vet att det är tillfälligt.

Sara sa...

Låter som en mysig kväll! Hoppas skoldagen gått bra och att du får ett gött pass på gymmet!
Min tisdag har som vanligt bestått av jobb. Slutade redan 15, så nu i em har jag städat och fixat lite, ska strax betala räkningar (bläääää) och sen blir det en liten powerwalk ner till stranden.

KRAM!
Ps: Föreläsningen Tjatmoster var riktigt bra! Nu tänker man sig verkligen för innan man säger "Du får inte göra så" Och "nu måste du.." och "att du aldrig kan lyssna..." Otroligt intressant! Nu blir man nästan frustrerad när man inte kommer på något annat sätt att uttrycka sig på. Vilken tjatmoster man är vid 25! Ds.

Fröken Ellinor sa...

Kan det vara denna? http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9144029934 Det var den jag läste iaf :-)

Ja, den är ju något liten men i Jönköping får man ibland nöja sig. Vi får se, mäklaren hade ringt nu ikväll men då var jag på sjukhuset och han har inte ringt upp ;-)

Skönt med ett träningspass, hade också velat köra ett rejält pass men det får jag ta i höst :)

Kram kram

Fröken Ellinor sa...

Hahhahah vad lustigt att båda två läst den så samtidigt. Men det var bra.

Ja, den ligger precis över gården på den andra. Men vi kan ha tur då förmodligen många som tittat i området har börjat buda på den du fick länk till och inte denna.

Åh vad underbart det där lät, tar bara små promenader nu. Inte för att jag behöver träna, har ju bara gått upp 3kg på 20veckor men ändå ;-)Jag är van och man saknar det.

Kramis

Fröken Ellinor sa...

Det är jag som är trött och inte tänker ;-) Den lägenheten du fick länk på ligger på en sida av gatan och den andra lägenheten vi har tittat på ligger nästan brevid ;-) Vi har tittat på två, shit vad jag flummar nu känner jag. Hhihihi

Ja, det är ganska skönt att bara frossa (när man inte spyr) lugn, det kommer du är ju så duktig och kämpar.

Kramar