onsdag 5 maj 2010

Balkong onsdag

Redo för morgonpromenad i solen :) Nyss uppstigen så ser lite sliten ut...
Vår mysiga balkong i vårsolen, snart får vi även balkongbordet också. Har funderingar på att cykla och köpa lite blommor till krukorna i veckan också, känns som det är dags :)
Vill ha smultron, visst går det att odla i kruka?
Och amerikanska blåbär som Maria tipsade om, det MÅSTE jag ha!!

Målaren har inte dykt upp än, mysko... får ringa snart tror jag!
Nu är det plugg som gäller för hela slanten idag... kuljul!

11 kommentarer:

Emilia sa...

Hahah vilka dösnyga tapeter du hade bakom dig :)

Varma vårkramar

JENNY CHATRINE BLADH sa...

Ring honom nu!

Emilias sa...

Emilia :) Tack, det är hallen!!
Jenny :) Han är här nuu! Wiiiie :)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag köpte en Am.blåbär buske igår :) 99:- på Blomsterlandet!

Vilken mysig balkong, stolarna ser ju super härliga ut! Där kan man sitta en stund och njuta..

Gör du idag?
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jobbar till 4 sen ska jag åka hem och fortsätta måla mina bänkar, är snart klar med dom. Kommer lite kort då :)
Sitter på jobbet just nu, solen skiner för fullt! Skulle vilja åka hem och vara ute..Men, men får vänta ett tag till!

Kram!

JENNY CHATRINE BLADH sa...

Är han klar snart? :-)

nathalie sa...

Va mysigt du har det på balkongen =) Längtar efter o då flytta hem till mig egna också hehe.
Ja det är ju helt konstigt att det började snöa så där :P

Familjen Lindström sa...

Smultron går alldeles utmärkt att plantera i kruka, plantera i en hängkruka så hänger smultro en ner jättefint. Vi har am.blåbär i trädgården, urmysiga, blir som små buskar :)
Hoppas tapetseringen blir klar idag! Kram!

Emilias sa...

Malin: Åh vad bra :) då ska jag inhandla lite sånt, får bli imorgon tror jag! Nu är tapetseringen äntligen klar, är så glaaaad!
Kram på dig!

ida sa...

Snygga stolar, där förstår jag att du trivs :)

ja sa...

Jesus, tjusig balkong! Håller själv på att försöka pimpa upp min egen balkong, det här blev en klar inspiration. Svart golv gör mycket för att få lite sköna kontraster!
Och ja, köp växter! Det är den snabbaste vägen mot en prunkande oas... :)