tisdag 25 maj 2010

Vill inte bli lärare

Systeryster
Kände bara att jag måste visa dessa två bilder från i helgen :)
Blir glad och varm i hela mig av att kolla på dom!

Idag kände jag att jag inte ville bli lärare längre... jisses vad barnen testade mig och till slut fick de se en mycket arg Emilia. Vid sådana tillfällen, när man inte vet vad man ska säga eller göra för att eleverna ska förstå, känner jag bara NEJ NEJ NEJ. Jag fixar inte det här och framför allt:
Jag VILL inte!

Som tur är kommer inte dessa tillfällen så ofta... ofta är barnen hur goa som helst! Jag får väl se det från andra sidan, det är väldigt lärorikt att få hoppa in och vika så här!

3 kommentarer:

Fröken Ellinor sa...

Sådana dagar kommer! Sedan finns det de dagar är guld men det hör väl till. Som tidigare ikväll då två studenter ringde och frågade om jag var frisk tills imorgon för de ville att jag skulle komma på balen. Det ger så mycket att jobba med människor.

Kram på dig

Jennie sa...

gud vad din lillasyster är lik dig!

Emilias sa...

Jennie: Ja faktiskt :) Roligt, med tanke på att vi inte har samma mamma..