onsdag 26 maj 2010

Förvirrad i London?

Imorgon vid den här tiden är jag på Landvetter och väntar på mitt plan till England. Första gången jag flyger helt själv men det ska nog gå bra. Pappa flyger från Kastrup och till Heathrow medan jag flyger till Gatwick. Detta betyder att jag får ta mig alldeles själv från flygplatsen till det hotellet vi ska bo på som ligger vid Tower Bridge.

Hur jag nu ska lyckas med detta....?
Känner på mig att jag kommer att stå där, förvirrad som sjutton, och inte ha någon aning om vilket tåg jag ska ta, vilken tunnelbana jag ska byta till och vilket håll jag ska åka...
Jisses...

7 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jisses så trevligt med en resa till London! Ha en underbar tripp! Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, har aldrig heller hört det förut :)

I helgen ska Micke hoppa fallskärm, sen ska vi kanske gå ut en sväng.

När kommer du hem igen?
Kram Kram!

nath sa...

Det kommer du o fixa =D spännande, nu måste du verkligen prata engelska hehe.
Ja verkligen men du kommer ju ha så mkt roligare, hade inte heller tvekat på att åka :)
hoppas ni får det trevligt... Kramkram

Emilia sa...

Det är ju nu som papper och Penna är super! Känns det jobbigt att skriva upp din dag på papper så är det bara att börja sålla. Bara det som absolut behöver göras den dagen gör du. Även om det innebär att du får hoppa över att tvätta den där maskinen med tvätt. Jag tycker du gör helt rätt i att bara göra något litet. Hellre det än inget alls - Right?
Klart jag bryr mig! Vi Emilior måste ju hålla ihop :)
Kramar

Familjen Lindström sa...

Ha det såååååå jättekul tjejen!!!
Jag har åkt från Gatwick flera gånger, det går direkttåg till Victoria där du tar t-banan, t-banan i London är enklare än Stockholms t-bana så det kommer gå finfint! :)
Jag har för övrigt jobbat i en smyckesaffär på Victoria :) jättekul eftersom man träffade så många svenskar som skulle med flyget :)
Vi hörs när du kommer hem igen! Shoppa lugnt!
Kram!

Fröken Ellinor sa...

Det kommer att gå kanon och Gatwick är det ordentligt skyltat på :) Annars är det bästa att ta en taxi och lämna adressen, då kommer man oftast rätt.

Åh vad kul med en tripp. :) Nej, kan inte åka. Visst, jag mår okej idag men jag har ingen bil och det blir ett alldeles för stort projekt att ta sig dit. Få se bilder sen.

Kramar

Familjen Lindström sa...

Första gången bodde jag bara där i 10 veckor och sommarjobbade, andra omgången stannade jag ett år. Men sen har jag varit där på "semester" över 10 gånger, jag ääääälskar London! Nu var det sex år sedan :( så det borde vara dags snart tycker jag ;)

Ha det så superbra vännen!
Kram!