måndag 24 maj 2010

Rullstolar på apoteket

Hemma, så skönt!!

Tog vägen om apoteket hem. Blev så fruktansvärt irriterad på en dam i rullstol... Jag visste nämligen inte exakt vad jag ville ha så ställde mig på kö för att få hjälp. Det tog en liten stund och under tiden ser jag damen i rullstol komma in och ta vad hon vill ha...
Hon vill också ha hjälp och ställer sig för att vänta.

När det blir min tur (som uppenbarligen kom dit först) fräser tanten åt mig och åt personalen att det minsann var hon som var först o då borde få hjälp först. Hon hävdade att hon inte syntes för att hon satt i rullstol...
Både jag o tjejen på apoteket visste ju att det var jag som var först men damen lyssnade inte...

Så till poängen:
Så fult att utnyttja att man är rullstolsbunden för att få snabbare hjälp... Tycker absolut att de ska få samma som oss andra, MEN man får inte dra nytta av det på det sättet!

Nu ska jag snart till Maria o ge henne en födelsedagskram!

1 kommentar:

Fröken Ellinor sa...

Det var inte tur jag inte var med, hade flygit taket :-) Det har "bara" blivit två idag så det går åt rätt håll.

Ja, de har lagt studenten tidigare för annars var det så mycket party/fylla/upptåg och de struntade i skolan. Men nu så är det visserligen party men de struntar inte i de sista veckorna och studentresor och dylikt gör de efteråt.

Sedan har det också att göra med att många har släkt i Jönköping och Borås och då hade alla tagit studenten exakt samma dag så nu blir de först och kan fira med släkt och vänner.

Kram kram