onsdag 12 december 2012

12-12-12





 GODMORGON!
12-12-12, du ska inte förlova eller gifta dig idag?! ;)
Jag har en sån där härlig sovmorgon idag. Njuter för fullt i skenet från adventsljusstakarna. 

Den här perioden är hopplös i fotosynpunkt. Det är mörkt när man går till jobbet och mörkt när man kommer hem. Fota i dagsljus får man göra på helgerna. Men man får ju öva sig i att fota i mörker. Det är minsann inte det lättaste.

Kudden med renen är en favorit här hemma i jul. Ny för i år och kärlek direkt.



Det fina hjärtat är en present från fina bloggvännen Maria, för två år sedan tror jag.

Nej, dags att göra sig iordning. En dag med jobb, träning och middag och Bonde-final hos en vän står på schemat idag.
Vad hittar du på?

KRAM

8 kommentarer:

Kia sa...

Jobb och Ikea står på schemat. Sen ska jag rocka lite när jag kommer hem. Är uppe i 18 minuter nu. : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Linda sa...

Här är träningen avklarad, sitter just nu och pluggar arbetsrätt och ikväll blir det Bondefinal här också. :)

Kram Linda

FruNeroLindström sa...

Jag har faktiskt en syssling som gifter sig idag. Vet att J och jag diskuterade 10-10-10 först innan vi upptäckte att vår årsdag var på en lördag och det fick bli 25/9-10 istället.

Jag är ju ganska strikt med kolhydrater till vardags. Äter nästan aldrig potatis, ris eller pasta. Inte ofta bröd och andra spannmål.
Samlar på mig mycket vätska om jag äter för mycket kolhydrater. Med hjälp av detta tappade jag alla graviditetskilon + några till, och känns som jag är på väg till min livs form. Har börjat få fram synliga mag-, rygg-, och armmuskler. Och då tränar jag ju bara hemma och med egen kroppsvikt som motstånd.
Fast jag äter ingen strikt LCHF eller något utan har hittat ett mellanting som funkar på min kropp.

Hoppas du får en mysig kväll, här ska övas jympa-pass med en kompis, får se om vi hinner klart innan bonde, annars får det bli tv4play sen.
Kram Malin

Ekenäsliv sa...

Hallå där!!
Ja, jag är ju både förlovad och gift nu då;-) Tack för fina grattishälsningen!
Här har Tyra lussat för oss och vi har ätit lusskatter och pepparkakor. Vi ska på kalas imorgon så vi passade på idag:)
Hoppas du har en fin kväll, snart är det BONDEN!!!
Kram Anna

dianasdrömmar sa...

mysigt du har det kram Diana

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallåå!

Haft en bra luciadag? Har ni haft lussefirande på jobbet?

Tyckte jag kände igen hjärtat! ;)

Vi mår bara bra. Har varit hemma hos min faster och lunchat.
Sen när Micke kommer hem ska vi bege oss mot Ica Maxi för handling. Inte så kul men välbehövligt.
Fryser gör vi också. Man kan säga att vi hade rätt kallt imorse. -27 grader.

Lite vemodigt kanske att åka bort nu när vintern visar sitt bästa jag. Men jag tror nog att sol och bad vinner ändå i längden. Eller vad säger du?!

Vad tyckte du om Bonde igår?

Kram, kram!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Hej och god luciadag!

Jo, allt är bra, va sjuk förra veckan och bara så himla trött fortfarande. Längtar så tills jag bara får sova utan att gå upp till klockan som ringer i ottan. Ja, visst har tiden gått fort och snart är det jul. När är det ni åker iväg?

Har ni haft nåt lussandet hos er idag?

Kramar

Anonym sa...

Hej!! Mysläste lite i kommentarerna här också. Kul att läsa hur ni andra gör ... Kramis