lördag 29 december 2012

årskrönika del I

Medan jag ligger på stranden och gottar mig så ska ni få ta del av min årskrönika. En liten tillbakablick på året som gick. Tänk vad härligt att ha en blogg att se tillbaka till och minnas.
JANUARI
I januari njöt vi av vårt nyrenoverad sovrum som änrligen var helt klart.. Nya tapeter, egensnickrad sänggavel, nya sängbord och fina lampor. Blått och vitt. Som jag älskar!
Men det största som hände var att jag tog examen. Efter 3,5 års studier var äntligen färdig lärare! Den här underbara buketten var en present från min käraste.

FEBRUARI
I februari var vi på spa, jag och min R. Det var en julklapp till varandra, en mycket mysig sådan!
Jag höll löpningen uppe och kom på att vinterlöpning faktiskt är väldigt skönt!

MARS
I mars överaskade jag farmor på hennes 70 års dag. 
Vårvärmen kom tidigt och jag fixade och donade på balkongen.

APRIL
I april fick stolarna på balkongen en makeover. Väldigt nöjd över resultatet!
Vi körde igång vår allra första sockerutmaning som gick otroligt bra och gav mersmak till flera.
Jag hade världens bästa syskon på besök. Mysigt värre!
Sambon fyllde år och vi njuter av den ljusa årstiden. 

MAJ
I maj hade jag goaste bloggtjejerna här på besök. 
Jag köpte mitt allra första olivträd som farmor hjälpte mig att plantera.
Jag fyllde år och bjöd familjen på buffe med italienskt tema.

Andra delen av årskrönikan kommer imorgon!
Nu ska jag sola vidare ;)
Hoppas ni har det bra ni fina! 

(Förra årets årskrönika kan ni läsa HÄR)




3 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

När jag såg att din blogg var uppdaterad upptäckte jag en riktig glädje.
Du är saknad vill säga.
Mysigt inlägg, ja blogg världen är verkligen underbar på så vis, att vi har en underbar dagbog att se tillbaka på.
Sola nu vidare och njut av värmen.
Kramar

Linda sa...

Eftersom jag är en ny följerska av din bloggså är det jättekul att få en summering av ditt år. Kul! :)

Hoppas att ni har det kanon.
Kram Linda

Sofi sa...

Hej vännen!

Å så kul att titta tillbaka på året som gått! Ska nog göra min egen årskrönika snart:)

Hoppas ni har det toppenbra i värmen!

Stor kram till dig!