onsdag 19 december 2012

idag tände vi fjärde ljuset

Ikväll tände vi det fjärde ljuset. På söndag är vi ju inte hemma så det fick bli lite adventsmys redan ikväll.


Vad passade inte bättre till det än lite tomtegröt och skinksmörgåsar. Åh så gott! 
Vi packat hela eftermiddagen och nu är vi klara! Efter två urrensningar av innehållet i väskan tror jag att jag inte ska ha med mig allt för mycket. Så himla svårt det där. Jämt ska man ha med sig för mycket ju.
Är ni likadana?


Julskinkan måste ju ändå vara det allra bästa på julbordet. Tur att man kan köpa den färdigskivad i affären. Känns lite onödigt att göra en hel skinka i år känner jag :)


Hinner med en julfest med tillhörande julbord på jobbet imorgon. Mysigt ska det bli. Kanske till och med tomten kommer på besök?!

Hur ligger ni till i julstöket? Är ni klara med alla klappar?
Ska bli så himla skönt att åka bort från allt. Faktiskt!

KRAM

7 kommentarer:

Kia sa...

Vad härligt att åka iväg! JA, vi åker också men till lite kallare. Tydligen ska det bli -30 grader i helgen. Känns ju lite sådär!! Blir inte så mycket skidåkning då.

Tror jag är klar med allt?! : )

Ha det toppen nu i värmen!
Kram Kia

Jennys gömma sa...

Det gör ni rätt i, som julmyser redan nu! Vad underbart med en lång resa framför sig.
I år ligger julen bra till med en helg före, så jag känner mig inte lika stressad som jag brukar.

Ha en jätte skön resa nu o var rädda om er! kram Jenny

Vikeskärs hem och ting sa...

Mysigt :) Ikväll har jag pysslat en del. Jaa, alldeles för mycket brukar jag ha med, förutom nu i somras, då tog jag verkligen bara med det jag visste att jag skulle använda och då använde jag 2 -3 ggr istället.
Kram

Johanna sa...

Hoppas ni får en underbar resa och en trevlig jul och nyår i värmen!

FruNeroLindström sa...

Åhhh, varit galet sugen på tomtegröt i flera dagar. Så nu måste jag nog fixa det tills ikväll.
Är det på Fredag ni åker?
Stella fyller 1 år nu den 23/12. Var ju tänkt i början av januari, men har man bråttom så har man ;)

Ha en riktigt mysig dag, kram Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Så gott med risgrynsgröt och skinkmacka:)
Igår åt jag julbord gånger två, först med barnen på dagen och sen med kollegorna på kvällen, så gott!

Visst packar man för mycket,alltid:) men när vi åkte till London fick jag verkligen tänka till eftersom jag ville packa så lätt som möjligt så jag kunde shoppa mycket;)

Tänkte på dig imorse att jag skulle titta in och önska trevlig resa!
Ta hand om dig nu vännen!
Stor trevlig resa kram på dig:)

Sofi sa...

Hej vännen!

Tack för den fina julklappen! Gulliga du:)
Blev så glad för det söta hjärtat!

Ha det nu så gott!
Ta hand om dig och ha en riktigt God Jul!

Kram på dig