tisdag 4 december 2012

mysig glöggkväll







 Igår kväll hade jag några goa kollegor här på glöggkväll. Olika glöggsorter provades och oj vad vi åt gott. Jag var fortfarande mätt när det var dags för frukost idag ;)

En av tjejerna som var här hade gjort supergoda sticks av smördeg och fikonmarmelad. Jag gjorde små knyten med fetaost, fikon och honung. Mmmm!


Jag älskar sånt här. Att dona och fixa. Duka fint och baka. Tända ljus och förbereda. Så himla mysigt. 
Och att sedan sitta där tillsammans med härliga vänner och bara prata.
Det är något man borde göra oftare!


Vet ni?! Jag lyckades hålla mig borta från allt det söta på det här bordet. Kan ni tänka er?
Vi kör nämligen sockerfria vardagar här just nu. Det funkar faktiskt riktigt bra!

KRAM
på er fina!

9 kommentarer:

Matilda sa...

Jösses så gott allt såg ut!
Super härlig blogg! Hit vill jag fler gånger! :)
Kram
P.S Va duktig du är som lyckades hålla dig borta från skumtomtarna. De som är så goda! :P

Vikeskärs hem och ting sa...

Halloj, guuud så mycket gott :)
Kramen

Sofi sa...

Hej fina!

Vilket ljuvligt bord! Så mycket godsaker:)
Att du kan hålla dig borta från sötsakerna är en bedrift i dessa gottetider;)
Efter Jul då blir det skärpning här men nu så njuter jag, ibland lite väl mycket men men:)

Vet du, jag tror man får lite extra sammanhållning på vårt jobb eftersom vi jobbar så nära varandra, så härligt tycker jag!
Vi ska ha pysselkväll på fredag med kollegorna, en tradition som vi vårdar ömt:)

Det blir mycket pulkaåkning med de stora barnen (4-5 åringarna) men de mindre är bara ute en kort stund, de rör ju inte på sig på samma sätt och blir snabbt kalla, pluttarna:)

Nä, nu måste jag natta!

Kram på dig

Ekenäsliv sa...

Mmmm, så mycket gott och vilken mysig kväll!
Ha de så fint resten av veckan:-)
Kram Anna

FruNeroLindström sa...

Farligt gott allt ser ut. Duktig du är som klarade stå emot.
Ja, jag brukar ju vara stenhård på mina vardagar, men ack så "synd" det är om en när man är förkyld ;)
Så i måndags blev det glögg och 3 chokladkulor och igår bakade jag ju lusselängder som var tvungen att provsmakas ;)
Men, nu är det dags att skärpa till sig igen. Avskyr det där sötsuget som jag i vanliga fall nästan aldrig känner.
Hoppas du får en riktigt mysig Onsdag, Kram Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej, hej!

Oj, så mycket gott. Och vad mysigt ni verkar att ha haft.

Jag glömde svara på en sak igår: Självklart ska vi ordna en träff efter årsskiftet. Ett måste, faktiskt!!

Eller hur, ska man bli något här i livet lär man börja i tid ;) Hehe!

Jisses, vilket väder vi har idag. Våra kompisar sitter på Arlanda och skulle ha flygit till Kap Verde klockan 8:30 imorse. Men flygen är inställda pga snö. Får se när de kommer iväg.

Ska du se Bonde ikväll?

Kram, kram!

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Tack! Jag har hållit på det i några veckor för att alla kompisar ska få veta det av mig först och inte läsa det på bloggen. Tur att jag inte tar så mycket foton på mig själv för då hade jag fått retuschera bort ringen. :)

Vilket kalas ni hade! Och jag hade ALDRIG kunnat hålla mig borta från alla godsaker. Bra jobbat!

Kramar Johanna

Kia sa...

Trevligt med såna dagar!
Mer sånt åt folket. : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anonym sa...

Hej i snökaoset. Här i skara har vi massiv med snö mot er i Skövde. Mätte till 75 cm i går kväll.
Såg dig i tvn i morse såg mysigt ut när du läste sagoboken.
Drack hallon och lakrits glögg i söndags, den var helt ok.
Massiv med snökramar från Marie