lördag 1 december 2012

julbak tidig lördagsmorgon



Somnar man som en stock innan halv elva en fredagskväll. Ja då vaknar man tidigt en lördagsmorgon. Lätt ekvation. Vid halv nio hade vi ätit frukost. Sen var jag igång med lite julbak.
Min favorit. Skurna pepparkakor.

Julmusik på och härliga juliga kryddor doftade. Mmmm! 
Bra start på den här helgen. Dessutom har det kommit mer snö inatt och det snöar just nu.
Vilken start på den nya månaden. Julmånaden december!

Ha en underbar helg! :)
KRAM

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, nu har vi verkligen fått vinter! Ska väl ut och slunga snö idag också, men först ska jag fixa litet innan gästerna kommer.

Jag har också bakat skurna pepparkakor. Visst luktar det härligt när man gräddar dem. Få se om jag gör några vanliga pepparkakor också? Är inte så bra på det ju.

Ha en trevlig helg, och passa på att vila dig litet också, duktiga du :)

Kram MM

Anonym sa...

Oj oj vad bra gjort att baka så tidigt en lördagsmorgon. Mysigt med doft att juliga kryddor.
Önskar dig en härlig adventshelg.
Kram
AC

Kia sa...

Härligt! Vi ska baka pepparkakor imorgon.
Ha en toppen helg!
Kram Kia

Sofi sa...

Hej vännen!

Så mysigt att börja dagen med ett pepparkaksbak! Då har det luktat gott i hela lägenheten hela dagen kan jag tänka mig:)

Här har vi mest myst här hemma hela dagen, jag har tagit en promenad ner till sjön och städat lite:) Mysdag med andra ord!

Nu ska vi snart natta, Gustav har redan somnat i soffan som vanligt:)

Vad händer imorgon då?

Önskar dig en mysig Advent!

Kram kram

FruNeroLindström sa...

Låter som en riktigt mysig start på dagen.
Här har vi med lite snö nu, hoppas dock det vill komma mer bara ;)

Igår jobbade jag delad tur, så då skulle Stella hämtas som sovit hos moster i stan mellan fre-lör. Visade ju sig att hon fått feber så lite adventsfix och sen blev det bara mys i sängen med henne innan det var dags att åka tillbaka till jobbet.
Idag väntar en dagstur, så får se om jag ska ut med Dix en runda när jag kommer hem eller inte. Annars känns det mest som att jag kommer längta efter att slänga mig i soffan. Segt att gå upp när man jobbat kväll ;)

Hoppas ni får en riktigt mysig Söndag nu, Kram Malin

Karin B sa...

Vad trevligt med julbak! Din blogg tycker jag mycket om. Finns den på Bloglovin så att jag kan lägga till den där?