tisdag 18 december 2012

varm i hjärtat


Jag fick en present idag som gjorde mig alldeles varm i hjärtat. Från liten tjej och hennes familj på jobbet. Tänk att de har snappat upp precis vad hennes fröken gillar. Glas, turkost, ljus och Iitala. Eller så var det bara ett rent lyckokast ;) Glad blev jag i alla fall!


Jag tror jag har världens bästa jobb. Barnen ger så otroligt mycket glädje och energi. Och kramar! Jag känner mig lyckligt lottad som får vara med i så många barns liv, se dom utvecklas och lära. Underbart!

Vi packar och donar. På fredag bär det ju av!
Hm, hur många bikini behöver man? Och linnen? Har vi med pass, biljetter och pengar? Solkräm? Så mycket mer kanske vi inte behöver ;)

KRAM

5 kommentarer:

Unknown sa...

Dom är ju så fina och turkostbpassar ju perfekt hos Er:)!
Åh de låter ju alldeles underbart, vill me ;)! Ni kommer få de så härligt och de är ni så värda. Gissa om vi blev taggade och åka efter vi pratade i söndags, här planerar vi och läser för fullt om olika platser, är så inne på att spar till en sån resa innebär ju att man man måste hålla igen på en hel del annat men de är de så värt!
Tjejerna gillar verkligen sina väskor, bär runt på dom hela tiden :)!
Ha de nu så riktigt skönt och njut!
Stor kram till Er fr oss alla <3

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Ja men visst. Så ligger läget till här hemma.
Han ska ha gips i minst 6 veckor. Och får veta om en vecka om foten behövs operaras eller om den har läkt fint ändå.

Vi har bara köpt julklappar till Svante och hans kusiner. Och de andra vuxna ger barnen bara också.

Jag är väldigt väldigt avis på er som ska få åka till värmen.

Vi hörs innan du åker! KRamar!

Sofi sa...

Hej vännen!

Så fin present!

Visst har vi världens bästa jobb:)

Lycka till med packningen! Så skönt att komma till värmen, är allt lite avundsjuk ändå ;)

Jag ska vara ledig i elva dagar så jag börjar jobba efter nyår:)

Nu ska här hängas tvätt, så kul,;)

Kram på dig

Anonym sa...

Va gulligt av dem!! De läser säkert din blogg?!?!......kanske... Man vet ju aldrig det!...

Tack för påminnelsen att jag skall köpa med mig något till Litens lärare imorgon. Det är sista dagen innan bytet... Kramis

FruNeroLindström sa...

Men shit vilken fullträff. Kan det vara så att de läser din blogg?

Jo, mammaträningen startade jag upp.
Har kört sådana pass ute själv innan, med hunden. Så efter en hel del grubbleri så la jag ut en förfrågan på facebook och bjöd in alla föräldrarlediga jag kände. Och de var ju mer än tre dubbelt så många som jag kunnat hoppas på som nappade.
Har ju tidigare jobbat som spinning och styrketräningsinstruktör, så har ju lite kött på benen, och så över 10 års träningserfarenhet, så är riktigt kul att få "leda" pass igen.

Åhh, spännande med packandet, men shit så svårt det är att veta vad man ska ha med sig.
Hoppas ni får en riktigt mysig fortsättning på dagen, Kram Malin