söndag 9 december 2012

andra advents frukost

TREVLIG ANDRA ADVENT PÅ ER!


Åh, jag bara älskar de här mornarna. Man sover tills man vaknar. Tar på sig morgonrocken, går upp och tänder ljus. Andra ljuset i adventsljusstaken idag. Gör iordning lite frukost. Som är lite utöver det vanliga. Idag kryddade jag gröten med kanel och kardemumma och hade en liten näve russin på. Ett kokt ägg.
Ja, min matlust är tillbaka och allt är som vanligt igen. Puuuuh!

En latte blev det morgonen till ära. Mmmm! Hur härligt är det inte att ha en bra kaffemaskin som brygger perfekta espresso att göra latte av. Vardagslyx!

Är glad att magsjukan blev kortvarig. Kanske vågar jag till och med mig på ett träningspass igen. Kroppen kryper ju när jag inte kan träna...

Ha en underbar adventssöndag kära ni!
KRAM

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!! Va mysiga bilder du bjuder på!! Tack för att du är med i tävlingen!! kram

promenader på landet sa...

Tack för titten hos mig! Vad mysigt du har det vid frukost bordet:) Kram Maria

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Va skönt att sjukan inte blev värre! Ja, ni förskollärare är en utsatt grupp, massa baskilusker som snurrar runt hela tiden.

Du ser ut att ha haft en mysig morgon!

Ha en fin vecka,

kram Johanna

Sofi sa...

Hej vännen!

Skönt att du slapp magsjukan! Inte kul att åka på den:(

Visst är det mysigt med helgfrukostar! Vi brukar alltid inta dem framför tvn, mysigt tycker vi:)

Klart ni ska få komma hem hit:) Hade ju tänkt nu i December men kände att det är så mycket då:) Kanske i januari?

Ha en mysig kväll!

Kram på dig

Ekenäsliv sa...

Heeej!!
Skönt att dus lapp magsjukan, det är inget kul..
Hoppas du haft en fin helg!
Kram Anna

Anna sa...

Skönt att du piggat på dig! Helgfrukostar är underbara!