måndag 17 december 2012

en vecka kvar till julafton

Ja idag är det en vecka kvar. Till självaste julafton. Har inte den här hösten gått galet fort? 
Det känns lite märkligt att inte riktigt veta hur den här julen ska firas. Det känns även lite märkligt att faktiskt åka bort. Bort från familj och vänner. Men det känns bra ändå! Ska bli härligt att fira julen på ett annorlunda sätt, tillsammans med min underbara R.

Jag tycker så mycket om det här gamla fönstret. Som en gång suttit på mormor och morfars hus. Slitet och nött av vädrets makter genom åren. 
Lingonkransen och den söta gud jul skylten i zink har en given plats här. 

Jag önskar er en härlig måndag och fin start på veckan!

KRAM

7 kommentarer:

Kia sa...

Härligt, när åker ni?
M tyckte vi skulle åka till Thailand nästa jul men vi har lite mycket nästa år så vi får spara det till lite längre fram. : )

Ha en toppen vecka!
Kram Kia

Linda sa...

Nu går det undan, tycker vi vuxna i familjen men barnen håller förmodligen inte med. De satt en lång stund nu på morgonen och kikade på julklapparna som ligger under granen.

Testade att ta en power walk med nya dubbarna på idag och jädrans vad bra det gick. Sen körde jag lite armar när jag kom hem. Nöjd! :)

Kram Linda

Sofi sa...

Hej vännen!

Tråkigt att ni inte kom iväg men tur att ni inte gav er ut i ovädret:)

Förstår att det känns märkligt att åka iväg, jag skulle inte vilja byta, är för stor julälskare;);)
Men tror ni kommer få en underbar resa tillsammans:)

Ha en toppendag på jobbet!

Kram Sofi

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej hej!

Tänk snart är ni i värmen. Härligt!!

Här hemma är det inte så bra. Micke bröt foten igår. Så vi satt på akuten i 6 timmar. Han är gipsad och går på kryckor.
Vilken tredje advent va?!? ;) Och inte nog om det så firade vi 5 år igår.
Lite segt men vad finns det att göra. Bara att gilla läget.

Byte ni julklappar igår med Rikards familj elller?

Vi hörs!! Kram

FruNeroLindström sa...

Mysigt när fönstret har en historia med privat anknytning.
Förstår att det måste kännas lite konstigt på ett vis att åka bort vid jul. Men passa på nu, sen när det ev kommer barn i framtiden så "måste" man ju nästan hålla sig hemma.

Hoppas du får en härlig start på veckan, kram Malin

Therese sa...

Hoppas verkligen att ni får en härlig och annorlunda jul, själv skulle jag nog inte palla att åka bort, men ska bli skoj att höra en rapport sedan från er resa! KRAMIS <3

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Åh, det där fönstret gillar jag!

Vi va i Skövde i helgen, släktkalas och fika med morföräldrar. Till helgen ska vi till Skövde igen, julbord med Andreas kompisar och så. Själva julen är jag hos mamma och pappa i Stenungsund och ev. Skövde i mellandagarna. Orkar inte flänga runt så kan hända att jag stannar hemma då och laddar för nyår istället.

Jag skulle lätt kunna följa med er till varmare breddgrader! Jag är nog inte så tradionsbunden av mig. :) Ha en toppenresa verkligen!

Kramar Johanna