lördag 8 december 2012

hej magsjuka

GODMORGON!


Luciatåget från Lisa Larsson står så fint i fönstret. Bara stjärngossen som saknas....

Den här helgen började inge bra alls. Blev inringd tidigare till jobbet igår. Personal låg hemma i magsjuka och vi skickade hem barn efter barn som kräkts eller hade lösa magar. 
Mådde bra ända tills eftermiddagen sen smög illamåendet på. Men det verkar ha stannat där som väl är... Men matlusten är som bortblåst :(

Så så blir denna helgen. Jag önskar karensdagen försvann för oss som jobbar på förskolan. Så utsatta vi blir för baciller...
Hoppas på att det försvinner lika fort som det kom! 

Hoppas ni har det bra!
KRAM

7 kommentarer:

Anna sa...

Huvva för magsjuka!
Det är inte lätt att hålla sig frisk när man jobbar i skolmiljö!
Hoppas du kryar på dig!

Anonym sa...

Usch krya på dig!!

Sofi sa...

Hej vännen!

Hoppas hoppas att du klarar dig! Magsjuka har vi också haft dock mest på småbarnsavdelningarna. Inte kul:(

Håller verkligen med om att vi borde slippa karensdagen! I Torsdags kväll fick jag jätteont i halsen, kan säga att det gick åt några Ipren igår på jobbet och på pysselkvällen;) ingen röst har jag idag men känner mig ändå ganska pigg:)

Vad händer i helgen?

Ha det bäst!

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Skönt iaf att det stannat vid bara illamående.

Julafton är vi här hemma och firar med mina föräldrar, min moster, min faster och min svärmor. Juldagen ska vi fira med min bror och familj.

Vilket underbart väder det är idag. Vi har varit ute hela förmiddagen och skottat och lekt.
Härligt att få lite sol på sitt likbleka ansikte.

Krya på dig!!! Kramis

Anonym sa...

Hoppas ni klarar er från magsjuka.
Idag bakas det peppakakor för fullt, doftar gott i hela huset.
Ikväll ska jag o Kajsa gå på Skaras julkalas med Timotej, Jessica Andersson, Sean Banan, Christer Björkman mfl vann biljetter på coop så det ska bli kul.
Trevlig helg önskar jag er.
Kramar från Marie.

Kia sa...

Fy, ja matlusten kan ju försvinna bara man pratar om det! Hoppas det inte blir något mer!!

Kram Kia

Therese sa...

Ja fy för magsjuka, hela mammas förskoleavdelnign drabbades i omgångar, förra veckan var det som mest 5 barn där, men hon har ännu klarat sig peppar peppar, men brors bar nahr legat så jag lät mian vara hemma i slutet av vecka nför att vi skulle slippa smittan. Barnen skulle nämligen sova över hos farmor och farfar och det ville de ju itne missa pga sjukdom, så än har vi sluppit det, får se hur det går till veckan om vi åker dit eller ej :-/ KRAM