torsdag 29 november 2012

om att ligga och dra sig en vanlig vardagsmorgon

GODMORGON!
Åh vad det är skönt att kunna ligga och dra sig. En helt vanlig vardagsmorgon. Vaknade innan klockan ringde idag, tände adventsljusstaken och hämtade in tidningen. Låg där och läste. Det är vardagslyx!


Perfekt start på morgonen! 
Usch, nu ser jag hur vissen växten i fönstret ser ut. Ignorera den ;) 
Är glad för adventsljusstakarna vi köpte för något år sedan. De är sådär lagom klassiska men ändå moderna tycker jag! I natt har det snöat och ett vitt täcke ligger på marken. Mysigt att vintern äntligen har kommit tycker jag :) 

Har ni fått snö?
KRAM

10 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Låter som en underbar start på dagen, snacka om att låta kroppen vakna i sitt eget tempo.

Mysiga adventsljusstakar och sååååå underbart med snö.
Vi har pyttelite, men det är iallafall vitt =)

Hoppas dagen fortsätter lika skön och mysig som starten. Kram Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Så mysigt det ser ut!
Imorgon stänger jag så då ska jag ligga och dra mig:)

Här kom det snö igår, dock inte så mycket som jag hoppats på. Men tror det börjar snöa nu faktiskt:) Här ska vi ju få riktigt kallt i helgen så då vore det ju trevligt med lite mer snö innan;)

Ha en toppendag!

Kram på dig

Johanna sa...

Vilken härlig start på dagen. Och vilken mysig utsikt ni har med det lysande trädet! Hoppas resten av dagen ha varit bra. Här har vi också snö, så härligt :)

Hemtrevligt hos Johanna sa...

Snö?! Nä, i Göteborg kommer det bara annan nederbörd. :)

Sovmornar! Underbart! Det bästa tycker jag när jag har en lugn morgon är att gå upp och äta frukost och sen gå och lägga mig igen. :)

Kram Johanna

Anna sa...

Verkligen vardagslyx! Underbart!
Vi har inte fått nån snö här på och det känns som om det kommer dröja länge till!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Just nu försöker vi att se senaste Batman filmen men det är en liten som vaknat till några gånger så det blir lite pauser då och då. Micke försöker förtillfället att söva om honom igen.

Allt bra med oss. Hur mår du?

I morgon ska vi på julmarknad här i byn. Och på söndag kommer en kompis på lunch.
Hur ser er helg ut?

Vad tyckte du om Bonde i onsdags?

Kram

Ekenäsliv sa...

Hallå!
Viiiilken skön start på dagen… Det händer mig aldrig en vardagsmorgon då kl alltid ringer 05.00… Så inte vaknar jag innan den inte;-)
Ha en riktigt fin helg nu!
Kram Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon söt!

Usch vad segt det är när man är trött. Men det är svårt denna mörka årstid att vara något annat. Igår var jag uppe till efter 23. Det vet jag inte när jag var sist. Det var iallafall ett väldigt bra tag sen sist. Kvällstrött som attan här med :(

Låter som ni kommer få en mysig helg.

Skåningen, menar du Johan? Är det Jonna du stör dig på? Som han valde. Jag störde mig på den andra tjejen, Elin. Hon såg så besvärad ut hela tiden.
Jonna tyckte jag var en frisk fläkt men med kanske lite för mycket mascara bara ;)
Ja men visst var de söta, Carola och han. Det verkar ha varit ett lyft för honom.
Kamel Bonden är ju min favorit. Vilken go man!!

Nu ska jag fortsätta äta min frukost! Kram på dig

Johanna sa...

Tack :) Ja just det, han fyller ju samma dag som jag. Hur gammal är han nu? Tiden bara springer iväg, så stora de blivit när jag ser bilder.

Hoppas du får en härlig första adventshelg!

Junitjej sa...

Vilken fin adventsljusstake! Nu har jag lagt till din blogg på bloglovin.