söndag 4 november 2012

än hänger hösten kvar

Än hänger hösten kvar. I veckan som var har vi faktiskt haft några riktigt fina höstdagar. 
De kom. Men de kom ganska sent.
Passade på att ta lite bilder i fredags. På eftermiddagen. När det nästan börjat skymma.


 Löven är mer bruna än orangea nu. Men vackra ändå.


Det är inte bara löven som hänger kvar. Även rosorna i rabatten på gården gör det.


Det är något sorgset över dom. Som om de aldrig fick tid att blomma medan sommaren ännu var kvar. Som om de liksom fick en andra chans. Men lite för sent.























Jag tycker alla årstider har sin charm. Det jag inte gillar är mellanperioden. När alla löv fallit från träden men det är för tidigt för snö än. Bara mörkt och grått. Nej, det gillar jag inte!

Hur har er helg varit finingar? 
KRAM

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!!
Ha en fin söndag!!
kram

Therese sa...

Underbara foton, å fin text vännen <3 Ang jullängtan så FÅR man börja adventpynta i mitten av november, för det har jag bestämt *fniss* Iaf så kommer jag nog börja så smått efter att farsdag är avklarad... har en del fynd från mormor dom jag fått i helgen som jag vill ha framme redan nu *ler* KRAM

Villa Carl Larsson sa...

Håller med dig. "Mellan-tiden" är inget att ha men jag tröstar mig med att det snart är advent och jul. Alltid nåt. Hoppas på en riktig vinter i år.

Hoppas du haft en bra helg. Fina bilder bjuder du på.
Kram kram Josefin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej svejs!

Vilka fina bilder du tagit.
Håller med om att det är något sorgset över rosorna.

Har ni haft en bra helg?

Vi har haft det toppen bra. Myst med Moa, varit på en shoppingrunda, klappat på bebis mage och gått promenader.
Saknar min Moa redan :(
Nästa gång vi kommer ses har de en bebis. Det känns lite häftigt!!

Kram på dig!!

FruNeroLindström sa...

Vilka underbara bilder. Jag älskar ju hösten, så länge det inte regnar för mycket.
Men sen längtar jag ju egentligen efter snön nu. Skulle vilja bo längre norr ut om det inte vore för att vi har all familj här. Med riktiga och långa vintrar.
Nä, nu var reklamen slut, bäst att återgå till solsidan, veckans höjdpunkt :)
Kram Malin

Sofi sa...

Hej vännen!

Vilka fina bilder du tagit! Älskar ju hösten men håller med om att det är lite grått o trist just nu men jag fokuserar på advent och juletider. Mycket snart är det dags att pynta:)

Helgen har varit mycket bra, träffat vänner, ätit gofrukost på Java och blivit fin i håret:) Själv då, vad har du gjort i helgen?

Kram på dig

FruNeroLindström sa...

Haha, visst är det extra kul att vinna över mannen, speciellt när vi båda är sega och envisa tävlingsmänniskor.

Yes, ditt mail har kommit så ikväll ska jag sätta mig och räkna lite. J jobbar eftermiddag så då kan jag spendera kvällen vid datorn utan att någon känner sig åtsidosatt ;)

Ja du, veckan ser lite blandad ut, idag blir det ju mamma-träningen vid 10.00 och sen har vi barnbus med några från föräldrargruppen.

Annars kommer väl veckans höjdpunkt bli besöket från sotaren på Onsdag, hoppas bara vi får godkänt så vi kan provelda i kaminen, och hoppas allt funkar som de ska så vi kan fortsätta mura sen.
Själv då? Några särskilda planer?
Kramar