tisdag 13 november 2012

cake pops


Jag har länge velat prova baka Cake Pops. Och vad passar bättre än att göra söta små bollar tillsammans med en söt syster. Himla smaskigt blev det med!

Mixa/smula ett paket Ballerina kladdkaka-vanilj till sen grynig massa. Blanda i 50 g philiadelfiaost. Forma till bollar. Smält blockchoklad över vattenbad. Stick en pinne (modell tjockare) i bollen och doppa i chokladen. Vänta lite och doppa sedan i strössel. Ställ att stelna i kylen
I brist på pinnar fick vi pilla med fingrarna. Det funkade men var lite kladdigt ;)

MUMSIGT!

KRAM

4 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Har aldrig testat men funderar på att testa till Stellas 1 års kalas. De är ju så söta.
Var de goda?

Vaknade själv lite småsnorig, men haft en tetig natt. Så nu blir det lite slapp medan Stella sover.
Ska ju på träningskonvent på lördag, så måste hålla mig frisk.

Hoppas det bara är tillfälligt, krya på dig. Kramar

Kia sa...

Det var ett enkelt recept! Kan barnen få baka. : )
Mysigt med lite pepparkaksbak. Sa till sambons syster att vi kunde ha julbak hemma hos dom då de ska flytta till nytt. Då får vi se nya huset på en gång! : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Anonym sa...

Vad smaskiga de verkar, blev sugen på pepparkakor så jag har nu bakat pepparkaksmuffins, de blev höga och fina och jättegoda.

Ha en bra dag :) Marie

Anonym sa...

Supermysigt !! Det skulle jag med vilja prova !!! Här har jag lite att läsa ikapp märker jag!!! Kram