torsdag 15 november 2012

hyacinterna har flyttat in

Nu kunde jag inte hålla mig längre!
Hyacinterna i affären bönade och bad om att få följa med hem. Och ja, jag gav efter ;)


I den öppna hyllan i köket placerade jag en. Tillsammans med lite silkespapper och en kruka i zink. Jag gillar kombon.
Jag tog fram mina pepparkaksformar också. De flesta är ärvda från min mamma och lite gamla och nötta. Men de gör dom bara ännu mer charmiga tycker jag.

 Den andra hamnade på soffbordet. På ljusfatet.

Vi har haft lite torsdagslyx här. Nybakta scones med marmelad och ost. En kopp gott te till. Det är en stor favorit hos mig, jag bara älskar scones!

Hoppas ni har haft en fin torsdag!
KRAM


4 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Mysigt.
Usch för tokförkylningar. Hoppas du kryar på dig fort.

Här är det bara bra, förutom en liten sträckning i ljumsken efter gårdagens gympa. Men hoppas den lugna långpromenaden gjort susen idag. För på lördag kör jag oavsett, om jag så ska ha ont i över en vecka efteråt.

Ha en fortsatt mysig kväll. Kram Malin

Jennys gömma sa...

Söt liten kruka! Åh, fy vad härligt med Thailand!!! Blev inte alls avis. ;) Vi reste runt där i tre veckor för några år sedan. Ett underbart minne! kram Jenny

Sofi sa...

Hej vännen!

Å så fint med hyacinter! De är ju verkligen Advent för mig, ja och jul med för den delen:)
Imorgon så ska jag och pappa åka och handla blommor och pynt till julgrupper som jag ska göra sen, så kul!:)

Antar att du myser med mormor o morfar nu?:) Stannar de hela helgen?

Nu blir det snart fredagsmys, kanske kan bli en Johan Falk med om vi inte är för trötta:)

Kram på dig

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!!

Jag mår bara bra. Hur mår du? Är du bättre i förkyldningen.

Vad mysigt med besök. Ska ni äta nåt gott?

Vår helg blir lugn. Ingenting inplanerat. Rätt skönt för jag har haft en väldigt inbokad och social vecka. Någonting varje dag. Micke däremot ska till Stockholm på söndag. På Nitro cirkus i Globen med några kompisar.

Vad hittar ni på i helgen mer än att ha besök?

Ha en mysig kväll!! Kramis