måndag 19 november 2012

mormors knäck

Mormor hade med sig knäck till mig (oss, haha). Ingen jul utan mormors knäck. Det finns ingen i hela världen som gör godare knäck än min mormor. Dessutom lyckas hon alltid helt perfekt med konsistensen. Precis lagom mjuk och utan att den fastnar i tänderna.


Ni vet, den är så där god att man inte kan sluta äta. Att man stönar varje gång man stoppar in en i munnen. Ååh, mmm. Så gott det är det. Och vet ni?! Allra bäst är det att stoppa in två på en och samma gång. Jag får nog gömma de få som är kvar. Spara lite tills det är första advent åtminstone ;)

Tänk att man kan skriva ett så långt inlägg om lite knäck, men åååh vad god den är!

Hoppas ni har en fin start på veckan!
KRAM

9 kommentarer:

Tess sa...

Åh nu blev jag ju sugen på knäck såklart!
Kram

Kia sa...

Jag brukar göra ischoklad. Gjorde knäck för 100 år sen och den stelna aldrig och lukten och smaken och hela alltet gjorde att jag mådde illa sen dess har jag inte provat igen. Men jag har tänkt göra det, nån gång!

Fin häst du fick på köpet! Det var väl toppen. : )

Ha en toppen dag!
kram Kia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Här i från har det varit tyst i några dagar. Delvis för att vi har åter igen en krasslig kille här hemma. Och för att jag läser en sjujäkla bra bok. Så varje stund det finns möjlighet sitter jag med den. Så bloggen och era kommentarer har fått lida.

Som jag skrev så är S sjuk. I G E N !! Så himla segt!!!

Jag tittade inte på Så mkt bättre. Jag läste bok ;)

Hade ni en bra helg? Mår ni bättre?

Vad gott med mormors knäck. Har du planerat att baka nåt julgodis i år?

Hoppas du haft en bra måndag. Våran kunde ha varit mycket bättre men, men..

Kramis

Anonym sa...

Hej!

Roligt att det smakar :)Konsistensen kan bli litet varierande. Det gäller att ha is i magen och ta den av värmen vid precis rätt tidpunkt för att få den som man vill. Men jag vet ju att du inte gillar stenhård knäck, så jag gjorde den litet mjukare än vanligt :)

Tack för senast förresten! Hoppas ni är pigga igen och i farten som vanligt. Hälsa!

Kram MM

Villa Carl Larsson sa...

Så mysigt och så gott. Håller med dig, knäck är sånt där som man inte kan sluta mumsa när man väl börjat. Godast är ju när andra gjort dem också hehe.

Kram Josefin

FruNeroLindström sa...

Okej, detta inlägg fick munnen att vattna sig och magen att kurra.
Så nu måste jag ta mig ur sängen och hämta lite kvällsmat.

Tycker det är svårt att få till den där perfekta konsistensen, men övning ger färdighet hoppas jag.

Hoppas du fått en härlig start på veckan idag.
Kram Malin

Madeleine Berglund sa...

Nu...börjar...det...saftas...i...min mun...Mums. Knäck, oh my god, gott gott gott... ;)

Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag ska säga dig att jag precis har läst ut den bästa bok jag någonsin läst. Jag bara längtar tills jag kan sätta tänderna i den andra delen som jag har ligger och väntar. Du har säkert hört talas om dom böckerna: Femtio nyanser av honom!! Har du inte redan läst den så gör det för guds skull!!

Javisst! En förkyldning igen på lillen. Det är tam i fan otroligt. Ursäkta svordomen. Jag och M känner ingenting än så länge. Håller tummarna att det förblir så.

Saffransbullar räcker gott och väl. Det blir nog bara det i bak väg här hemma. Vi kör på köpt godis :)

Trist att du känner dig trött. Hoppas det ger sig.

Jag längtar efter snö och kyla nu faktiskt. Gör du?
De här skitiga vädret är värdelöst. Speciellt med en hund i huset.

Sov gott vännen!! Kramar

Perra sa...

Åhå! Knäck är ju det bästa jag vet (på delad plats tillsammans med öl, träning, musik och kvinnor). Du får be mormor om receptet =)