måndag 5 november 2012

om att plocka in naturen lite

Det riktigt kliar i fingrarna på mig efter att plocka in en minigran. Har sett att några av er redan gjort det, men jag tänker nog vänta någon vecka till. 

 Så länge får jag nöja mig med annat från naturen. Lite ekollon till exempel. Dessa sötingar pryder nu vårt ljusfat i vardagsrummet.

Det är härligt när man kan plocka in naturen och inreda med. Billigt är det med :)

På tala om minigranar och adventspynt. Jag har kommit på en sak.
Eftersom vi åker utomlands två veckor över jul och nyår måste man ju få börja adventspynta två veckor tidigare än vanligt. Minst. 
Eller vad säger ni?

Detta inlägget är tidsinställt. Jag har en härlig tolvtimmars dag på jobbet nämligen. Jobb och sen personalmöte. Jippi!
KRAM

11 kommentarer:

Johanna sa...

Vad fint! DU hittar alltid på så mysiga lösningar och fina inredningsdetaljer, verkligen inspirerande! Hoppas du har en bra dag och start på den nya veckan!

FruNeroLindström sa...

Ja, visst är det underbart. Så enkelt men så mysig och fin effekt.
Vi har endel ekar vid lekplatsen på vår baksida, så glad i håget gick jag ut för ett tag sen för att fynda mig några....men snopet när jag inga fann =/
Men igår fick det följa med lite kottar och pinnar hem.
Hoppas det kan bli lite pyssel gjort om kvällarna när Stella somnat nu när J jobbar eftermiddag.
Hoppas mötet går bra, Kram Malin

Anonym sa...

Absolut, klart du ska börja två veckor innan. Själv tog jag in en minigran för länge sen.
Ha det gott
Kram
AC

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej tjejen!

Klart du kan börja nu. Ni är ju inte hemma vid jul så du måste ju hinna få en lagom dos av julen innan ;)

Haft en bra dag?

Ikväll var vi hos kompisar på tacos.
Imorgon har jag tänkt att åka till jobbet och hälsa på. Sen på eftermiddag ska jag på massage. Det behövs kan man säga. Ryggen är inte riktigt vad den borde vara.
På onsdag ska vi hem till en kompis och hälsa på.
Och på fredag får vi middagsgäster. Så ser våran vecka ut.

Hur ser din ut?

Kram, kram!

Unknown sa...

Tycker jag absolut att man får!! Kör på tjejen.
Jag nu kliar det verkligen i fingrarna, lite adventspyssel får de nog bli i helgen! Gäller ju och börja i tid i år så jag hinner med till 1: a advent;).
Kram till dej

Therese sa...

Helt rätt uträknat! Börja du två veckor tidigare, här har vi iaf tagit in en gran i dag och satt i en glasburk till barnens förtjusning, å det var i grevens tid, nu fryser det på och blir tjäle + att det snöar för fullt så ja, då MÅSTE man vara ute i god tid ;-D KRAM

Anna sa...

Så himlans fint du gör! Naturen är en fantastisk inspirationskälla!

Hoppas du överlevde dagen! Jag har en liknande dag på torsdag!

Kramen!

Sofi sa...

Klart du får!
Pynta på nu! Och fota massor så vi kan få lite härligt julinspiration!:)

Den här veckan är det mest jobb. Imorgon har vi föräldramöte och på Torsdag planeringskväll. Själv då?

Nu ska jag gå och natta!

Kram på dig

Kia sa...

Vi tog in granen 1 december förra året bara för att det är så mysigt att gå upp och tända granen på morgonen och att vi var bortresta över nyår. Sen när julen varit så brukar man vilja få bort allt. Gäller bara att komma ihåg att vattna granen så den har barr kvar till julafton! : )

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallåj!

Jag är MÖRBULTAD!! Kan man säga. Rätt rejält. Anna-Lena som massören heter hittade en hel del punkter att trycka på. Hela vänster sida av mig är spänd. Tror faktiskt jag såg stjärnor stund tals under massagen.
Aj, aj, aj!!

Vad mysigt att åka till syskonen. Vad ska ni hitta på??

Hoppas du har en mysig kväll hos kompisen. Ska också kika på Bonde sen.

Kramis

Villa Carl Larsson sa...

Så fint. Det är så mysigt och fint att plocka in naturmaterial. Ska vi kila ut i skogen och plocka in lite grankvistar och annat så småningom :)

Kram Josefin