tisdag 27 november 2012

blåbärskransen

Jag plockade med mig lite blåbärsris från skogen förra veckan. Tycker blåbärsris är så vackert med sina tjocka, härligt gröna blad. Pysslade ihop en krans som får hänga på det gamla fönstret. Precis som förra året.
Är så glad för fönstret som jag fyndat hemma hos mormor och morfar. Det har en gång suttit på deras hus.
Så roligt när saker har en historia bakom sig.

Halsen känns, peppar peppar, bättre och jag ska ge mig på ett spinningpass ikväll. Som jag har längtat!!

Uppdaterat: psst! Självklart har mormor rätt. Det är ju lingonris och inte blåbärsris ;) Tokigt det kan bli!

KRAM


6 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Visst är det fint med de där kransarna, så mysiga.

Skönt att du är bättre, jag känner fortfarande inget efter gårdagens styrkepass så idag blev det en tuff pw på morgonen med grymma mjölksyrebackar. Så satsar jag på gympan imorgon.

Hoppas spinningen går riktigt bra.
Ha en fortsatt mysig dag, Kram Malin

Anonym sa...

Jag tycker att det ser ut som lingonris jag :) Blåbärsriset har ju inga blad så här års, om man inte tar in dem och sätter i vatten förstås, för då slår de ju ut efter en tid. Men du är ju så pysslig, så du har kanske gjort så? Skit samma, fint är det i alla fall. Kram!

MM

Ekenäsliv sa...

Så söt krans!
Va rädd om dig så du inte drar på dig något igen bara..
Kram Anna

Sofi sa...

Hej vännen!

Jättefin krans!

Skönt att du mår bättre! Här har jag varit däckad med ont i kroppen o huvudvärk i ett dygn, men jag lyckades sova bort det mesta, är så trött på dessa baciller som vi lyckas dra på oss i vårt jobb:(

Imorgon ska jag träffa några vänner på stan, äta kvällsmat och gå på något kvällsarrangemang på Village. Has faktiskt glömt bort det, men det blir nog kul om jag känner mig pigg vill säga:)

Själv då? Såg att du skulle se bondefinalen, hoppas jag hinner hem till den:)

Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Hehe, tyckte det såg ut som lingonris. Jätte fin krans oavsett vilket ris du använt ;)

Haft en bra dag? Min dag har varit toppen. Hade besök idag av några goa mammor och deras små på en lek/fika date. Nu avslutar jag denna dag med att titta på min idol Leif GW i Veckans brott.

Inge mer advent pynt här än så länge. Måste få ner lådorna från vinden. Får se om det blir i morgon. Däremot fick jag en hyacint av ena tjejen som kom på besök idag.

Eller hur, apelsinerna är ju tok goda nu!!

Ha en mysig kväll! Kramis

Johanna sa...

Tack :) Det är så mysigt att julpynta, kunde inte riktigt hålla mig längre. Men har sparat lite såklart!

Vilkemn fin krans du gjort, du är så pysslig och inspirerande :)

Har ni också fått snö idag? Här har det snöat hela dagen men det är jätteblött så det lär ju försvinna tyvärr.

Kram