tisdag 13 november 2012

bra träningsperiod

Jag har kommit in i en riktigt bra träningsperiod. Fem pass i veckan får jag ihop. Både styrka och kondition.
Dessutom börjar se mer och mer resultat vilket är fantastiskt roligt!


Jag känner att jag har hittat den träning som passar för mig. Jag har provat många olika grupptränings alternativ men det enda jag fastnat vid är spinning. Annars är det styrketräning som gäller. Helst fria vikter. Eller med min egen kroppsvikt. Helt beroende på vad jag vill ha ut av varje pass.

Ni må tro att jag var glada när jag förra veckan lyfte 45 kg i bänkpress!! 

Omelett är både gott och bra mat

Ibland känner jag att jag vill ta det ett steg längre. Och det är här maten kommer in. Jag äter sunt. Det gör jag automatiskt eftersom det är den livstilen jag har skapat mig.
Men om jag hade dragit ner ännu mer på sockret och kolhydraterna och ätit mer protein.  Då hade jag med all säkerhet gått ner i fettprocent. Ja, det säger ju sig självt. Musklerna hade synts mer och jag hade känt mig ännu mer fit. 

Men när jag funderar kommer jag alltid fram till samma; jag tycker nog inte att det är värt det. Jag kommer fortsätta äta sunt och unna mig det jag verkligen tycker om i sötväg emellanåt. 
För mig skulle livet bli ganska tråkigt annars ;)

Känslan av att ha hittat en livstil som funkar och som jag trivs med är väldigt skön!
KRAM

14 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej!

Du är otroligt duktig med din träning. Men som du skriver: man vill ju unna sig något!!

Den sista Falk filmen vi sett är "Alla råns moder". Micke tittar faktiskt på dom, trott eller ej :)
Vilka har ni sett? Det har ju släppts några till. Vi är lite sega med att se dom.

Svante gillar att bada. Det blir nästan ramaskri när man ska gå upp.

Haft en bra dag?

Vi har haft en kompis på besök idag. På en fika.

Kram!

Villa Carl Larsson sa...

Grymt bra jobbat. Dessutom ser du super fräsch ut. Du ska vara stolt över dig själv minsann. 5 pass i veckan... wohooo. Jag är lycklig om jag får till ett. Men min situation är ju en annan. Fullt ös med liten och en sambo som inte alltid är hemmavid. Ja du vet.. Men MYCKET ligger i ren lathet också. Lusten finns där men jag får inte riktigt till det i praktiken. Skulle du kunna bli min personliga tränare??? Allvarligt :) Jag skulle verkligen behöva någon som sparkar mig i röven haha. Dessutom är jag också sugen på styrketräning, men tycker det är så trist att träna själv.

Kram Josefin

Kia sa...

Det är just det, hur man vill leva. Träna och må bra! Utan att bli extrem. Jag har börjat hitta tillbaka till min träning, har dock sagt upp satskortet och kör hemma istället. Blev väldans dyrt när jag inte tog mig dit!!

Ha det toppen!
Kram Kia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Idag har vi haft en kompis på besök. Slängde i hop en mjuk pepparkaka så vi hade något att fika på.

Jag köper ju alla Falk filmer. Vill ju ha dom på Dvd så jag tar en då och då :) Jag är nördig jag vet. Men samlar man på svenska deckare så gör man ;)

Jäkla tråkigt med dessa sjukdomar. Hoppas du inte blir sämre. Att du klarar dig denna gång.

KRam!

Sofi sa...

Hej fina du!

Så härligt att du mår bra!:) Det låter som att du även tänker sunt! Äta bra, men få unna sig saker:)
Tyvärr unnar jag mig lite för just nu och tränar lite för lite (läs inget alls:) Men jag tar igen det efter Jul;)

Den här veckan har jag inga sena jobbkvällar bara en och annan rolighet, som pysselkväll på Blomsterlandet:)

Så mysigt att få besök av din mormor o morfar! Vad ska ni hitta på när de kommer?

Ha det gott vännen!

Jennys gömma sa...

Oj, vad skönt det måste vara att lyckas med så regelbunden träning! Här har jag fastnat i soffan, förutom då jag springer efter mina tre småtroll, förstås! ;)kram Jenny

Villa Carl Larsson sa...

Ja kan vi få till lite träning vore det ju superskoj. Du får inte ta med en vän som får prov-träna en gång?

Jo du hehe jag hittade skorna hemma. Stod så fint på skohyllan. Pinsamt. I morgon åker de med :)

Kram igen

FruNeroLindström sa...

Å vad sådana perioder är underbara.
Har själv varit inne i ett stim, som jag tyvärr tappat greppet om lite pga av många oroliga nätter nu när det är massa tänder på g.

Ja, att finna den där balansen, för hur man vill leva sitt liv och hur stor plats kost och träning får ta är inte lätt.
Men bara man är nöjd med det stora hela, sen går det ju upp och ner, ibland vill man satsa lite extra och ibland behöver man lugnare period.

Hoppas verkligen inte näsan känns av något mer nu då.
Ha en riktigt skön Onsdag, Kramar

Linda sa...

Vad härligt att du har hittat ett sätt som passar dig. Här jobbar jag på att komma igång med mina power walks igen som blev lite lidande i sommar. Maten är en katastrof men det blir lätt så när man har två små barn som inte vill äta allt som kanske mamma och pappa vill. Och jag vägrar stå och laga olika maträtter på kvällarna, så kul är det inte.

Kämpa på och du ser verkligen jättefin ut.
Kram Linda

Tove sa...

Ja visst är hon:) och du är duktig du med....skönt att leva hälsosamt på ett furnuftigt sätt så det inte blir till överdrift:)! Känner själv att jag mår också mycket bättre när jag får gå till gymmet och göra det jag tycker om <3 hoppas också att vi ses snart;) massor av kramar!

Therese sa...

Wow, du insirerar, ser så hälsosam och fit ut! Precis vad jag behöver för jag kommer inte igång igen... sköter dock amten så vågen har iaf ännu inte pekat uppåt, men jag vill åt glädjeruset man känner efter ett pass... så i morgon är det jag som bokar en cross eller löpbandstid! KRAM

FruNeroLindström sa...

Grattis på namnsdagen fina du, kram

Anonym sa...

Du är så duktig!!! Och sund i dina värderingar!!!! Kram!!!0

s p i n d e l t j e j e n (och livet som nybliven mamma) sa...

Åh, nu längtar jag efter att träna när jag ser det där! Bara 1,5 månad kvar nu - sen sjutton! :)
Kramis