söndag 18 november 2012

mer och mer advent här hemma






 Jag sprang in en sväng på Plantagen i fredags. De hade halva priset på förra årets julsaker. Spanade snabbt in den här vita hästen. Men eftersom den låg bland massa rödmålade hästar hade den röda fläckar lite här och var.


 Den var billig från början, men tänkte att jag skulle påpeka det i kassan ändå. Killen i kassan log tänkte en halv sekund. Sedan gav han mig hästen på köpet. "Det är ju fredag" sa han.Så glad jag blev! Det lilla gjorde min fredag. 

 Tillsammans med de andra svart-vita detaljerna på det stora svarta fatet fick hästen stå. Han ser ut att trivas. Lite ljus har jag fyllt på med, oj vad det går åt den här årstiden.


Tog en sväng till skogen idag. Plockade in lite vad den har att erbjuda. Kottar och granris framför allt. Men också både lingon- och blåbärsris. Nu har jag att pyssla med i veckan!

Mer och mer advent smyger sig in här hemma. Men jag har ju faktiskt tillåtelse att börja tidigt i år ;) så det så!
KRAM

8 kommentarer:

Vikeskärs hem och ting sa...

Jättefint, vad snällt :) Det där kallar jag suverän service.
Ha en fin kväll, Kram

FruNeroLindström sa...

Så otroligt mysigt.
Och vilken vacker tavla på er där bakom.
Hoppas ni får en riktigt mysig kväll. Kram Malin

Therese sa...

Så fint det blev, å snällt att du fick hästen, sådant gillas!!! Jätte fint med hyachinten i köksskåpet å på brickan med, förstår att du vill börja nu då du inte firar julen hemma utan i solen... KRAMAR <3

Sofi sa...

Så söt!
Gulligt att du fick den på köpet! Sånt gillas:)

Här börjas det tidigt även fast jag inte ska resa iväg:)

Ha det bäst!

Kram på dig

Unknown sa...

Så söt den va och den passar ju perfekt där!
Ja nu är de salt bra mysigt o börja pyssla, skogen är ju kanon med allt gratis som den har att erbjuda!
Vi va en sväng och grillade i skogen igår och en hel korg med pysselmaterial fick jag med hem :)!

Här har vu varit friska men idag började À och snörvla lite så vi får väl se hur veckan blir!
Måste ses snart tycker jag!
Har ni kryat på Er!
Ha nu en bra vecka
Kramar

Pyttianna sa...

Fint det blir! Jag längtar så efter att få pynta men jag håller mig nog till första advent. :)
Härligt när folk är på fredagshumör! :)

Kram!

Villa Carl Larsson sa...

Vilken tur du hade. Ibland ska man ha det också :)

Kram

Anna sa...

Vilket fint arrangemang du har gjort! Så läckert!

Å knäck låter ju otroligt gott! Mormödrar kan de!

Ha en bra fortsättning på veckan!